چرم اکلیلی چیست و چه کاربردی دارد؟

دسته بندی ها :
چرم اکلیلی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

چرم اکلیلی چیست؟

به طور کلی بافت چرم اکلیلی مانند سایر چرم های مصنوعی بوده و از آستر و رویه های جدا شده ساخته شده است. این محصول که به آن چرم لمه نیز می گویند، براق و درخشان است و به همین دلیل بسیاری از طراحان مد دنیا آن را دوست میدارند. چرم آکالیلی دوام بالایی دارد و به راحتی پاره نمی شود و دچار ساییدگی نمی شود. انواع مختلف این چرم از نظر ظاهری به دو دسته تقسیم می شوند که شامل چرم اکلیلی ریز و چرم اکلیلی بزرگ می شود. بر اساس ترکیب ساختاری، این مدل از چرم را می توان به سه نوع تقسیم کرد.

این تقسیم بندی بر اساس بافت پشتی چرب است، که یک گروه آن را جرم های بافت سوزنی تشکیل می دهند یک دسته دیگر چرم هایی که بافت پشت آنها از جنس پارچه هست و گروه دیگر را چرم هایی که بافت پشت آنها از جنس PU می باشد. هر کدام از این چرم ها کاربرد خاص خود را در صنایع کاربردی دارند و بسته به نوع کاربرد می توانید یکی از انواع چرم را انتخاب کنید. به هر حال این چرم ها به دلیل ظاهر زیبا و براقشان بیشتر برای مصارف تزئینی استفاده می شوند. در مورد دامنه و کاربرد این نوع چرم با جزئیات بیشتری در ادامه صحبت خواهیم کرد.

مهم ترین کاربرد های چرم اکلیلی

همانطور که می دانید محصولات چرمی به صورت طبیعی و مصنوعی تولید و در اختیار هنرمندان قرار می گیرد. تولیدکنندگان چرم صنعتی محصولات خود را به اشکال مختلف به بازار داخلی صادر می کنند که یکی از آنها چرم اکلیلی است.

۱-تولید کیف چرمی

بسیاری از تولیدکنندگان کیف در سراسر جهان از چرم آکالیلی برای ساخت این محصولات استفاده می کنند. امروزه کیف چرمی یکی از پرمصرف ترین محصولات مورد استفاده مردم است که به صورت کیف پول، کیف زنانه، کیف دوشی، کیف آرایش و … در بازار موجود است.

۲-تولید کفش چرمی

کفش یکی دیگر از محصولات پرکاربرد است که بیشتر از چرم ساخته می شود. چرم آکلیلی یکی از انواع چرم است که می توان از آن برای ساخت انواع کفش زنانه و بچه گانه استفاده کرد.

۳-تولید تابلو ها و قاب های زینتی چرمی

یکی از بارزترین کاربردهای چرم، قاب ها و پانل های تزئینی است. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان قاب در دنیا از چرم آکالیلی برای تزیین آن استفاده می کنند.

۴-تولید عروسک چرمی

این نوع چرم به دلیل تنوع رنگ و ظاهر زیبا برای ساخت عروسک های دخترانه بسیار مناسب است. این نوع چرم را در ساختار بسیاری از عروسک ها می توانید ببینید.

۵-محصولات زینتی چرمی

همانطور که در بالا اشاره شد چرم اکلیلی در رنگ های متنوع تولید می شود. از این محصول برای تولید انواع محصولات تزیینی از جمله تم تولد، گل های فانتزی، تاج عروس، رومیزی و … استفاده می شود.

ساختار چرم اکلیلی

چرم اکلیلی از جنس و کیفیتی مشابه چرم های مصنوعی دیگر است، یعنی آستر و رویه آن مانند سایر چرم ها است. فرق آن همان طور که از ظاهرش مشخص است، در درخشان و اکلیلی بودن آن است. روی این تولیدات را با مقداری از اکلیل آغشته می کنند که شبیه لمه می شود. براق بودن سطح بیرونی این محصول مورد علاقه بسیاری از علاقه مندان صنایع دستی است. حتی در صنعت مد نیز از این نوع چرم استفاده می شود. لازم به ذکر است که چرم اکلیلی بسیار بادوام و مقاوم است.

رنگ بندی چرم مصنوعی اکلیلی

یکی از بزرگترین مزیت های چرم مصنوعی تنوع رنگی بسیار زیاد است. از این رو این محصولات در رنگ های مختلف تولید و به فروش می رسند. بنابراین علاقه مندان به این محصولات می توانند مطابق ذائقه خود رنگ دلخواه را تهیه کنند. به طور کلی این نوع چرم در 30 رنگ مختلف تولید می شود. رایج ترین رنگ های مورد استفاده در چرم مصنوعی اکلیلی عبارتند از:

  • مشکی
  • آبی
  • قرمز
  • زرشکی
  • طلایی
  • نقره ایی
  • و…

سخن پایانی

استفاده از چرم اکلیلی برای کارهای هنری این روزها بسیار رایج شده است. چرم اکلیلی یک گزینه عالی برای ساخت صنایع دستی هنری است. این محصول به دلیل ظاهر خوب و سهولت در تهیه (برای تهیه و خرید انواع چرم مصنوعی اینجا کلیک کنید.) و استفاده طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. هنرمندان در هر سنی، از مهدکودکی گرفته تا بزرگسالان، از چرم اکلیلی درآمد کسب می کنند.

سوالات متداول

کارایی چرم اکلیلی را در چه سازه هایی می توان دنبال کرد؟

۱-تولید کیف چرمی، ۲-تولید کفش چرمی، ۳-تولید تابلو ها و قاب های زینتی چرمی، ۴-تولید عروسک چرمی، ۵-محصولات زینتی چرمی،

ساختار چرم اکلیلی چگونه است؟

همان طور که گفته شد چرم اکلیلی از جنس و کیفیتی مشابه چرم های مصنوعی دیگر است، یعنی آستر و رویه آن مانند سایر چرم ها است. فرق آن همان طور که از ظاهرش مشخص است، در درخشان و اکلیلی بودن آن است.

5/5 - (5 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری