چگونه بوی بد چرم را از بین ببریم؟

دسته بندی ها :
چگونه بوی بد چرم را از بین ببریم؟

 

بوی بد چرم

یکی از سوالاتی که افراد هنگام استفاده از محصولات چرمی دارند، این است که بوی بد چرم را چگونه از بین ببرند؟ چرم یک ماده بسیار کاربردی و بادوام برای تهیه و تولید انواع محصولات چرمی است، اما ممکن است در مورد استفاده از چرم این سوال برای شما پیش بیاید. بوی بد چرم طبیعی و چرم مصنوعی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد را از خرید کالاهای چرمی باز می دارد. به همین منظور، این مقاله روشی موثر، ساده و کاملاً کاربردی برای خلاص شدن از شر بوی بد چرم ارائه می دهد. با فروشگاه چرم سارنگ ❤ تا انتها همراه باشید.

بهترین روش از بین بردن رفع بوی بد چرم

همه افراد جامعه علاقه زیادی به استفاده و خرید محصولات چرمی دارند، اما متاسفانه در بیشتر موارد احساس میکنند که بوی چرم آزارشان می دهد و مانع از خرید آن می شوند. به همین دلیل ما اینجا هستیم تا به سوال شما در مورد بهترین راه خلاص شدن از شر بوی بد چرم پاسخ دهیم.

1. سرکه

یکی از دلایل بوی بد چرم وجود باکتری های مختلف روی پوست است. سرکه بسیار اسیدی است و باکتری ها را به خوبی از بین می برد و استفاده از آن بسیار موثر است. در واقع، در بسیاری از کشورهای جهان، از سرکه حتی برای تمیز کردن زمین ها در کنار سایر مواد شوینده استفاده می‌شود. برای از بین بردن بوی چرم از مبل، کیف و کفش یا هر محصول چرمی دیگری، سطح چرم را با استفاده از یک پارچه تمیز با سرکه تمیز کنید. می توانید مقدار کمی سرکه بپاشید و سپس با یک پارچه پاک کنید.

2.جوش شیرین

اساساً جوش شیرین با بی کربنات سدیم برای از بین بردن بو عالی است. این ماده یک خوشبو کننده طبیعی است و برای از بین بردن بوی بد مبل های چرمی عالی است. جوش شیرین را روی پوست بمالید و بگذارید یک شب بماند. صبح جوش شیرین را با جارو برقی بمکید، به همین راحتی!

3.استفاده از محصولات حرفه‌ای

یکی دیگر از راه های سریع و آسان برای خلاص شدن از شر بوی چرم استفاده از محصولات تمیزکننده حرفه ای است. انواع این محصولات در فروشگاه های کالاهای چرمی به فروش می رسد که می توانید برای رفع این مشکل از آنها استفاده کنید.

4.خشک کردن چرم

اگر چرم شما خیس است یا آب روی آن ریخته است، آن را در محلی از خانه قرار دهید که نور غیر مستقیم خورشید دریافت می کند یا از سشوار با حرارت کم استفاده کنید. با از بین بردن رطوبت چرم از بوی بد آن نیز جلوگیری می کنید. توصیه می کنیم بعد از خشک شدن چرم از پاک کننده چرم، سرکه یا جوش شیرین استفاده کنید تا بوها را به طور موثرتری از بین ببرید.

5.هوای تازه و آزاد

یکی از قدیمی ترین راه ها برای از بین بردن بوی چرم قرار دادن آن در معرض هوای آزاد است. مکانی را در خارج از خانه انتخاب کنید که از نور مستقیم خورشید و گرما محافظت شود. در صورت امکان، مبل یا وسایل چرمی را به مدت یک روز در معرض هوای آزاد بیرون باشد. هوای تازه نیز به حذف رطوبت چرم و از بین بردن بوی آن کمک می کند.

6.روزنامه‌ یا کیسه کاغذی

ماهیت و کیفیت کاغذ و روزنامه برای جذب بوی بد چرم ایده آل است. اگر تصمیم به استفاده از آن دارید، از خشک بودن چرم، کاغذ یا روزنامه مطمئن شوید. فیبر نرم موجود در روزنامه باعث نرمی و قابلیت جذب شوندگی آن نسبت به سایر محصولات کاغذی مانند کاغذ اداری می شود.

  • محصول چرمی را به خوبی در کمی روزنامه بپیچید و به مدت دو روز در جعبه دربسته نگهداری کنید.
  • به طور مرتب آن را چک کنید و اگر بعد از چند روز بوی آن از بین نرفت، چند روز دیگر آن را ادامه دهید.

7.استفاده از موم

اگر توانستید مقداری از بو را از بین ببرید، اما نه به طور کامل، توصیه می کنیم گزینه های دیگری را برای چرم خود در نظر بگیرید. البته گفته می شود که این روش در ایران امکان پذیر نیست زیرا این واکس ها در ایران یافت نمی شوند. این موم در واقع یک روکش شیشه ای است که به شما کمک می کند هر گونه بوهای باقی مانده را از بین ببرید. در نهایت باید بگوییم که راه های مختلفی برای از بین بردن بوی چرم و گرفتن نتیجه مطلوب وجود دارد.

از بین بردن بوی نامطبوع کت و کاپشن های چرم چگونه است؟

یکی از مشکلات استفاده و پوشیدن کاپشن چرمی این است که خیلی زود بو میگیرند، به خصوص اگر در معرض بوی دود سیگار باشد.برای از بین بردن این بوی نامطبوع، کت خود را به چوب لباسی آویزان کنید، آب گرم را با یک خوشبوکننده، ترجیحاً مرکباتی، داخل وان بریزید، اگر حمام بخار دارد، کت را در حمام دور از شیر آب آویزان کنید، کمی زمان بگذارید تا عطر فضا را پر کند و روی کت بنشینید. بعد از آن کت را از حمام بیرون آورده و در معرض هوا قرار دهید تا هرگونه بوی نامطبوع حذف شود.

لازم است بدانید که اگر قصد ندارید برای مدت طولانی مثلاً بین دو فصل سرد سال کت چرم را بپوشید، حتماً تمام لکه ها و کثیفی ها را تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که بوی نامطبوع روی لباس و پارچه آن وجود ندارد، مطمئن شوید که تمام چین و چروک ها از بین رفته اند و در نهایت کاور را روی لباس قرار دهید، سپس آن را در کمد قرار دهید.

اگر اطلاعات مفید و کاربردی در مورد نحوه شستن کت و کاپشن چرم می خواهید، برای رفتن به صفحه مربوطه و مطالعه مقاله اینجا کلیک کنید.

کلام آخر

چرم ماده ای است که از پوست دباغی شده حیوانات ساخته می شود و برای ساختن کاپشن، مبلمان، کفش، کیف پول، کمربند و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شود. اگرچه چرم یک ماده بسیار بادوام است، اما تمیز کردن آن از الیاف طبیعی یا مصنوعی دشوارتر است. چرم و کالاهای چرمی انواع بوها مانند رطوبت، دود، عطر و غیره را به راحتی جذب می کنند. و با استفاده از بهترین روش برای از بین بردن بوی چرم می توانید از شر این بوی نامطبوع خلاص شوید.

سوالات متداول

بهترین روش ها از بین بردن رفع بوی بد چرم چیست؟

1. سرکه، 2.جوش شیرین، 3.استفاده از محصولات حرفه‌ای، 4.خشک کردن چرم، 5.هوای تازه و آزاد، 6.روزنامه‌ یا کیسه کاغذی، 7.استفاده از موم

چگونه با استفاده از روزنامه میتوان بوی بد چرم را از بین برد؟

ماهیت و کیفیت کاغذ و روزنامه برای جذب بوی بد چرم ایده آل است. اگر تصمیم به استفاده از آن دارید، از خشک بودن چرم، کاغذ یا روزنامه مطمئن شوید. فیبر نرم موجود در روزنامه باعث نرمی و قابلیت جذب شوندگی آن نسبت به سایر محصولات کاغذی مانند کاغذ اداری می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری