شستشوی کاپشن چرم چگونه است؟

دسته بندی ها :
شستشوی کاپشن چرم چگونه است؟

شستشوی چرم دغدغه است که بسیاری از افراد خوش پوش را به این سوال وا می دارد که آیا محصولات چرمی را بخرند یا نه؟! آیا لباس چرمی دارید و به دنبال راهی برای تمیز کردن آن هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، و به دنبال بهترین و مطمئن ترین راه برای شستشوی محصولات چرمی مانند کاپشن هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

یک کاپشن چرم با کیفیت هرگز از مد نمی افتد. با این حال، برای اینکه کاپشن خود را در شرایط خوبی نگه دارید، باید از آن مراقبت کنید. بر خلاف سایر انواع لباس، شما نمی توانید کاپشن چرمی خود را به راحتی در ماشین لباسشویی بشویید زیرا باعث جمع شدن، ترک خوردن و چروک شدن آن می شود. اگر کاپشن چرمی شما کثیف است باید بدانید که چرم روش شستشوی خاص خود را دارد پس برای افزایش عمر و درخشش بیشتر، آن را به صورت اصولی بشویید.

شستن کاپشن چرم

کاپشن چرم یکی از لباس های چرمی است که ما از آن استفاده می کنیم. کاپشن چرم یک لباس عالی است که می تواند با ظاهری منحصر به فرد ترکیب شود. افرادی که از این لباس استفاده می کنند سلیقه های متفاوتی دارند به همین دلیل به مراقبت از لباس خود اهمیت می دهند. برای اینکه بدانید چگونه یک کاپشن یا کت چرم را تمیز کنید، ابتدا بایدجنس آن را بشناسید. شستن کاپشن باید طبق اصول انجام شود تا کاپشن آسیب نبیند.
 

 
برای اینکه هنگام شستن کاپشن چرم آسیبی نبیند، هم قبل و هم بعد از شستشو باید اصول را رعایت کرد. شستن کاپشن چرم طبیعی با مصنوعی متفاوت است و قبل از شستن باید به نوع آن توجه کنید. علاوه بر شستشو، مراقبت از این کاپشن با توجه به نوع آن متفاوت خواهد بود.

روش های شستن کاپشن چرم

از آنجایی که کاپشن های چرمی حساسیت های بالایی دارند، دستورالعمل های خاص و متنوعی برای شستن آن ها وجود دارد. به همین دلیل نمی توان آن را مانند سایر لباس ها در ماشین لباسشویی قرار داد. برای شستن کت و کاپشن چرم باید از روش های دیگری استفاده کنیم.

1.با استفاده از آب و صابون

نحوه شستن کاپشن چرمی با آب و صابون بدین صورت است که، ابتدا آب ولرم (لازم نیست آب جوش یا داغ باشد، فقط گرم باشد) را در ظرفی بریزید و دو قاشق مواد شوینده یا کمی صابون ملایم به آن اضافه کنید. به این ترتیب راه حلی برای شستن کاپشن چرمی خود خواهید داشت. سپس از یک اسفنج یا پارچه بسیار نرم استفاده کنید و آن را به محلول صابون آغشته کنید و روی قسمت های مختلف کت چرم بکشید. مایع لباسشویی جنرال سافتلان با ترکیبات ملایمش گزینه ایده آلی است زیرا به رنگ چرم آسیب نمی رساند و بافت آن را حفظ می کند.
 

 
در مرحله بعد قطرات آب باقیمانده کاپشن چرمی را با یک پارچه خشک پاک کنید. اگر کثیفی ها پاک نشده اند، می توانید دوباره از یک اسفنج یا پارچه نرم مرطوب شده با آب صابون برای پاک کردن کثیفی و گرد و غبار روی کاپشن استفاده کنید. در شستن کت چرم با آب و صابون باید به چند نکته توجه کرد: اولین نکته این است که استفاده زیاد از مواد شوینده باعث از بین رفتن و آسیب به بافت پارچه چرمی می شود. نکته بعدی این است که از نرم بودن جنس دستمال مرطوب یا اسفنج اطمینان حاصل کنید، زیرا دستمال‌ها و اسفنج‌های خشن به بافت پارچه چرم آسیب می‌رسانند و در واقع پوسته پوسته می‌شوند و ترک می‌خورند.

2.با استفاده از محلول مخصوص چرم

پاک کننده های زیادی برای شستن کت و کاپشن چرم وجود دارد که می توان آنها را از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، لباس فروشی ها و فروشگاه های چرم خریداری کرد. خوبی این پاک کننده ها این است که با توجه به ویژگی های چرم طراحی شده و بدون آسیب رساندن به چرم، گرد و غبار و کثیفی را از روی لباس پاک می کنند. علاوه بر این، محلول های مختلف شستشوی کت و کاپشن چرم حاوی روغن هایی است که می تواند بافت محصولات چرمی را نرم کرده و عمر آنها را افزایش دهد. به طور کلی انواع مختلفی از محلول های پاک کننده چرم به صورت صابون، ژل و اسپری در بازار وجود دارد. برای استفاده از محلول چرم، مانند هر شوینده دیگری، باید از حداقل مقدار شوینده استفاده کنید تا آسیب به لباس به حداقل برسد.

روش شستن مانتوهای چرمی و سایر محصولات چرمی با پاک کننده های مخصوص چرم به این صورت است که پاک کننده را روی سطح چرم مالیده و سپس یک پارچه تمیز به صورت دایره ای از داخل به بیرون روی سطح کت یا لباس چرم کشیده می شود؛ تا تمام کثیفی‌ها از بین برود. توجه داشته باشید که حرکت حوله را تا زمانی که پاک کننده ها کاملا جذب چرم شوند باید ادامه دهید. در نهایت اگر لباس های چرمی بعد از تمیز کردن با پاک کننده مخصوص چرم هنوز خیلی تمیز نیستند، می توانید دو بار یا بیشتر از محلول برای شستن کت و کاپشن استفاده کنید.
 

 

راه های مراقبت از کاپشن چرمی

کاپشن چرم مانند هر محصول دیگری نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و در اینجا به اختصار در مورد نگهداری از کاپشن چرم صحبت میکنیم.

  1. دستورالعمل های سازنده را به دقت بررسی کنید. برچسب داخل کاپشن را بخوانید. تولید کنندگان مشخصاتی را بر اساس نوع چرم و هشدارهای مهم ارائه می دهند. در بیشتر موارد، سازنده بهترین روش تمیز کردن را توصیه می کند. بهتر است این نکات را رعایت کنید تا به کاپشن چرمی خود آسیب نرسانید. البته این نکته را برای تمام اجناس چرمی رعایت کنید و نحوه تمیز کردن آن را از فروشنده جویا شوید.
  2. کاپسن خود را ضد آب کنید تا فرسوده نشود. مهم نیست که چه نوع کاپشن چرمی دارید، باید هر از چند گاهی آن را با یک ماده ضد آب بپوشانید. در حالت ایده آل، به محض اینکه کاپشن چرم را دریافت کردید، باید آن را ضد آب کنید. رطوبت بالا می تواند عمر کت چرمی شما را کاهش دهد.
  3. سالی یک بار یک نرم کننده چرم را به تمام سطح بیرونی کت چرم بمالید. این کار آنرا نرم و انعطاف پذیر می‌کند و از ترک خوردن و شکافتن آن جلوگیری می کند.
  4. چرم نرم را به صورت حرفه ای تمیز کنید. کت ها و کاپشن های ساخته شده از چرم نرم مانند جیر را در خانه تمیز نکنید تا آسیبی به آن ها وارد نشود. یک متخصص چرم خبره دانش و ابزار لازم برای تمیز کردن کت چرم شما را دارد. با این کار، لازم نیست نگران پارگی یا جمع شدن چرم خود باشید.
  5. کاپشن خود را به درستی نگهداری کنید. وقتی کاپشن چرمی خود را نمی پوشید، آن را آویزان کنید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. کاپشن را سالی یکبار تمیز کنید. تا زمانی که از کاپشن های چرمی خود به خوبی مراقبت کنید، برای شما سال ها دوام خواهند داشت.
  6. و…

جمع بندی

لباس های چرمی از جمله لباس هایی هستند که همیشه جزو ترندهای سال هستند و هیچ گاه از مد نمی افتند به همین دلیل طرفداران زیادی دارند. از طرفی به دلیل ویژگی های خاص لباس های چرمی باید در شستن آن ها بسیار دقت کرد تا مواد لباس ها از بین نرود و آسیب نبیند. چرم نازک بسیار حساس است. بنابراین بهتر است این لباس ها را به خشکشویی ببرید که تجهیزات کاملی داشته باشد و بتواند سخت ترین لکه ها را از روی لباس پاک کند. پولیش دادن چرم های نازک باعث از بین رفتن بافت طبیعی چرم می شود. بنابراین از پولیش روی چرم استفاده نکنید.

4.6/5 - (5 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری