افزایش طول عمر چرم با 8 تکنیک جالب

دسته بندی ها :
افزایش طول عمر چرم با 8 تکنیک جالب

چرم ماده و محصولی گران قیمت است که برای دوخت انواع لباس، کیف پول، کیف و … استفاده می شود. قیمت بالای چرم طبیعی باعث شده تا قیمت خرید محصولات چرمی بسیار بالا باشد. برخی از افراد هیچ دغدغه ای ممکن است برای خرید محصولات چرمی گران قیمت نداشته باشند؛ اما بعضی دیگر باید کلی سخت کار کنند تا بتوانند محصولات چرمی را خریداری کنند. بنابراین مراقبت از چرم برای جلوگیری از آسیب دیدن آن بسیار مهم است. در ادامه این مقاله چند روش موثر برای افزایش عمر محصولات چرمی را به شما خواهیم گفت.

افزایش طول عمر محصولات چرمی

قطعاً نمی خواهید محصولات چرمی طبیعی خریداری شده شما به این زودی ها آسیب ببینند و فرسوده شوند. هر محصولی طول عمر خود را دارد اما چرم به دلیل مقاومت بالا می تواند سال ها در خدمت شما باشد. تا زمانی که بتوانید به درستی از آن مراقبت کنید. نکاتی در مورد مراقبت از محصولات چرمی وجود دارد که می تواند طول عمر آنها را افزایش دهد. در ادامه نکات مراقبت از چرم را برای افزایش عمر محصولات چرمی ذکر کرده ایم.

1.جلوگیری از تابش مستقیم و طولانی نور خورشید

این اولین نکته در نگهداری از چرم مصنوعی یا طبیعی است. فرقی نمی کند کت چرم باشد، کیف زنانه، کیف چرمی مردانه، کفش یا دستکش. با این حال، توصیه می شود کالاهای چرمی را برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار ندهید. به عنوان مثال، اگر برای ناهار به رستوران می روید و میزی نزدیک پنجره انتخاب می کنید، بهتر است کیف یا دستکش چرمی را از پنجره دور نگه دارید. نور خورشید چرم را خشک می کند و آن را شکننده می کند. هنگامی که چرم شکننده می شود، به تدریج ترک می خورد و در آستانه پارگی و خراب شدن قرار می گیرد.

2.نگهداری از محصولات چرمی در جای خشک و خنک

اگر از افراد متخصص در زمینه چرم بپرسید برای محافظت از چرم چه باید کرد؟ شک نکنید پاسخ می دهند که چرم نباید در معرض نور خورشید باشد، باید در جایی نگهداری شود که هوا کاملا خشک و خنک باشد. کیف پول چرمی زنانه و مردانه نیز از جمله مواردی است که برای مدت طولانی ممکن است در معرض نورخورشید قرار بگیرند. بنابراین در فصولی که کت چرمی به تن نمی کنید یا قصد پوشیدن کفش های چرمی را ندارید، آن ها را در جایی قرار دهید که از خشک و خنک بودن هوا مطمئن هستید. سطوح چرمی که در معرض هوای گرم و مرطوب قرار دارند در برابر کپک بسیار آسیب پذیر هستند.

3.قرار ندادن کالای چرمی در کیسه پلاستیکی

برای حفظ سلامت چرم برای مدت طولانی، باید در معرض هوای آزاد قرار گیرد. پس این نکته را در اصول مراقبت از چرم به خاطر بسپارید و کیف یا کفش چرمی را که در حال حاضر نمی خواهید از آن استفاده کنید را در یک کیسه پلاستیکی در کمد قرار ندهید.

4.مراقبت از سطح چرم در تماس با ابزار تیز و برنده

درست است که چرم ماده بسیار مقاومی است، اما سطح آن را باید مانند یک تکه پارچه ابریشمی مراقبت کرد. یکی از راه های آسیب رسیدن به چرم، خراشیدن سطح آن است. اگر چرم در اثر تماس با جسم نوک تیز آسیب دیده یا بریده شود، متأسفانه قابل ترمیم نیست. این یکی از مواردی است که اغلب در مورد کمربندهای چرم طبیعی برای مردان اتفاق می افتد؛ هرگز کمربندها را با اجسام تیز سوراخ نکنید.
 

 

5.نرم کردن سطح چرم با روغن مناسب

اگر احساس می کنید سطح اجناس چرمی شما خشک و ترک خورده است و یا مدت زیادی است که از وسایل چرمی استفاده نکرده اید، وقت آن است که چرم خود را با روغن مناسب نرم کنید. بهترین پاسخ به این سوال با فروشندگان چرم است. از آنجا که چرم ها انواع مختلفی دارند و چرم ساخته شده از پوست حیوانات مختلف ویژگی های متفاوتی دارد. بنابراین هنگام خرید کالاهای چرمی از فروشنده بخواهید تا اطلاعاتی در مورد نحوه نرم کردن سطح چرم به شما بدهد و بهترین روغن برای چرم را به شما معرفی کند. روغن های مخصوص چرم خشکی سطح چرم را کاهش داده و به افزایش رطوبت آن کمک می کند.

6.تمیز نگه داشتن چرم

تمیز نگه داشتن چرم به این معنی نیست که باید آن را بشویید. اما باید اجناس چرمی خود را دو بار در هفته با یک پارچه نخی کمی مرطوب پاک کنید. بنابراین آلودگی به عمق ساختار چرم نفوذ نخواهد کرد. در غیر این صورت، اگر چرم برای مدت طولانی لکه دار بماند، عمق لکه افزایش می یابد و تمیز کردن آن دشوار می شود. در این میان گرد و غبار باقی مانده روی سطح چرم باعث فرسودگی چرم و کاهش عمر آن می شود.
 

 

7.واکس زدن روی چرم‌های براق

در کنار پولیش، واکس زدن یکی از مهم ترین مراحل مراقبت از چرم است. برای انجام این کار، هر از چند گاهی با انواع واکس چرم آن را با دقت واکس بزنید. برای این کار ابتدا چرم را از گرد و غبار و کثیفی با یک پارچه مرطوب و بدون پرز کاملا تمیز کنید. سپس یک برس مخصوص واکس بردارید و کفش، کیف یا کت چرمی خود را با واکس همرنگ واکس بزنید.

8.درست آویزان کردن لباس و کیف‌های چرمی در کمد

محصولات چرمی پوشیدنی مانند مانتو و نحوه آویزان کردن وسایل کوچک مانند کیف و کمربند چرمی از نکات مهم در مراقبت از محصولات چرمی است.

5/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری