بهترین واکس چرم کدام است؟

دسته بندی ها :
بهترین واکس چرم کدام است؟

 
آلودگی همه جا وجود دارد، هوای خشک، آلاینده های شهری و صنعتی، گرد و غبار، باران و … . همه به عنوان عواملی هستند که لباس های چرمی مورد علاقه شما را در طول روز تهدید می کنند. از سوی دیگر، چرم محصولی لوکس و گران قیمت محسوب می شود. بنابراین روش نگهداری بسیار حساس و مهم است. برای این منظور انواع واکس ها، اسپری ها، اسفنج های روغنی، کف های اسپری شونده و … تولید و روانه بازار شده است. فروشگاه چرم سارنگ ​​در این مقاله می خواهد رایج ترین واکس ها و اسپری ها و نحوه استفاده از آنها برای محافظت از چرم را معرفی کند. لذا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید چرم را واکس بزنیم؟

محصولات چرمی به دلیل کیفیت و دوام بالا در بین مردم شهرت دارند. در بین محصولات چرمی ماندگاری کفش های چرمی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا نسبت به سایر محصولات راحت تر آسیب می بیند و راحتی و سلامت پاهای ما به آن بستگی دارد. از سویی وجود گرد و غبار و رنگ مات محصول چرم، تصویری شلخته از شما می‌سازد. واکس زدن چرم بهترین راه حل برای این مشکلات است. استفاده منظم از چرم نه تنها کیفیت چرم را بهبود می بخشد، بلکه استایل شما را نیز جذاب تر می کند و می‌توانید تا مدت زیادی از محصول چرم خود استفاده نمایید. اما برای واکس زدن صحیح محصولات چرمی خود به دو نکته توجه کنید:

  1. واکس مناسب برای محصولات چرمی را انتخاب کنید.
  2. اصول واکس زدن و نکات مرتبط را رعایت کنید.

چرم پیوسته در حال پیر شدن است. استفاده از اسپری واکس برای چرم به شما این امکان را می دهد که عمر کالاهای چرمی خود را افزایش دهید. اگر از واکس ترمیم کننده چرم استفاده کنید، نه تنها کیفیت چرم بهتر می شود، بلکه شما را زیباتر و شیک تر نشان می دهد و می‌توانید تا مدت‌ها از کیف، کفش یا پالتوی خود استفاده کنید. البته واکس فقط برای محصولات چرمی نیست. واکس برای جیر و واکس برای نبوک هم وجود دارد. اما همانطور که گفته شد از آنجایی که چرم زنده است نیاز به واکس در آن بیشتر احساس می شود.

انواع واکس چرم کدامند؟

واکس های چرمی انواع مختلفی دارند و همچنین رنگ های متفاوتی دارند که هر فرد بسته به محصول چرمی که دارد انتخاب می کند.

  • واکس چرم اسپری
  • واکس چرم کفی
  • واکس چرم جامد کرمی
  • واکش چرم مایع
  • و…

واکس‌های چرم چگونه ساخته می‌شوند؟

واکس چرم معمولاً از ذوب سه ماده اولیه موم (موم زنبور عسل، لانولین یا کارنائوبا) و ترکیب آنها با مواد دیگر (مانند پارافین) ساخته می شود. بسیاری از تولید کنندگان واکس استفاده از موم زنبور عسل را پیشنهاد می‌کنند تا از 5 تا 6 قسمت موم زنبور عسل، هشت قسمت پیه و هشت قسمت روغن پای تمیز برای ایجاد یک واکس چرمی استفاده شود. علاوه بر این، طبق تحقیقات انجام شده، پارافین مورد استفاده در تولید واکس با مقدار مناسب موم، بهترین موم را تولید می‌کند که استفاده از آن آسان و مقرون به صرفه است، مخصوصاً در مقایسه با کارنوبا. پس از ذوب شدن موم و سایر مواد، مخلوط در قالب خنک می شود و به موم سختی تبدیل می شود که به آن واکس چرمی می گویند.

بهترین واکس برای بوت چرم چیست؟

یک واکس مومی ساده می تواند گزینه بسیار خوبی برای کفش های چرمی باشد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را حرارت دهید تا کمی ذوب شود و سپس آن را به کفش خود بمالید. پس از اعمال، سطح موم شده را با یک پارچه میکروفیبر مالش دهید تا اضافی آن از بین برود. از استفاده بیش از حد خودداری کنید زیرا این کار نگهداری کفش های چرمی شما را در آینده دشوار می کند. و اگر مستقیماً با کثیفی تماس پیدا کنند، احتمال لکه شدن آنها بیشتر است. اگر بدنبال خرید بهترین نوع واکس برای کفش چرم هستید میتوانید با شماره های سایت تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. بسیار مهم است که بهترین واکس کفش چرمی را انتخاب کنید و در نظر بگیرید که آیا واکس برای کفش شما مناسب است یا خیر. در کنار انتخاب واکس مناسب، فرآیند واکس زدن نیز به همان اندازه مهم است که کفش شما جدید و براق به نظر برسد.

بهترین واکس کاپشن چرم کدام است؟

اسپری ها و واکس های جامد برای واکس زدن کاپشن های چرمی ایده آل هستند. برندهای مختلفی ایرانی و خارجی واکس کاپشن چرم تولید می کنند.

نکات بسیار مهم

  • هر واکس کاربرد خاص خود را دارد و بسیاری از واکس های کفش برای کیف یا کت چرم مناسب نیستند و باعث تغییر رنگ کت یا کیف شما می شوند.
  • ابزار مورد استفاده برای واکس زدن چرم با جیر و نبوک متفاوت است.
  • برای هر رنگ واکس از یک فرچه واکس مخصوص استفاده کنید. برای مثال اگر از فرچه‌ای که قبلا برای واکس مشکی استفاده شده برای واکس قهوه های استفاده نکنید.
  • بر روی بسته بندی بسیاری از واکس ها راهنمای استفاده از واکس وجود دارد که با استفاده از آن می توانید مشخص کنید که این واکس برای چه محصولاتی قابل استفاده است.
  • و…

✅کلام آخر

امروزه واکس برای انواع چرم ساخته می شود و شما می توانید با خرید واکس چرم از اجناس چرمی خود مانند کاپشن چرم به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید و سالها از آنها استفاده کنید. با استفاده از واکس های چرم می توانید از شکستن و پوسته شدن چرم خود جلوگیری کنید. واکس چرم انواع مختلفی دارد که پس از آشنایی با کاربرد آن می توانید یکی را انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری