کفش چرم مردانه و زنانه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

دسته بندی ها :
کفش چرم مردانه و زنانه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

چرم طبیعی محصولی است که از پوست حیوانات تهیه می شود و وجود رگه هایی، روی سطح چرم از ویژگی های طبیعی و شناخته شده چرم طبیعی است. پوست حیوانات یکی از بهترین و طبیعی ترین انتخاب ها برای ساخت کیف و کفش است. این محصولات به دلیل متریال اولیه آن یعنی چرم، دارای خواص منحصر به فردی هستند. محصولات چرمی از دیرباز در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گرفته اند. کفش های چرمی طرفداران زیادی دارند. این ماده به دلیل دوام، زیبایی و کاربرد زیاد، توانسته جای خود را در صنعت مد و فشن باز کند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به کفش های چرمی علاقه مند هستید، این قسمت ممکن است مورد توجه شما قرار گیرد. در این مطلب از فروشگاه چرم سارنگ میخواهیم ویژگی هایی که کفش های چرمی باید داشته باشند رو به شما یادآور بشویم.

مزایای کفش چرم

امروزه کفش ها از مواد مختلفی در سبک های مختلف ساخته می شوند. در گذشته کفش ها تنها محافظ پا در برابر هوا و آسیب های احتمالی ناشی از طبیعت بودند. با گذشت زمان و ورود صنعت مد، مدل های مختلفی از کفش در بازار ظاهر شد. کفش های مدرن برای موقعیت های مختلف طراحی شده اند. در این میان چرم ماده اصلی کفش به شکلی خاص است. چون همه جا در دسترس مردم بوده است. اگرچه امروزه متریال مختلفی برای ساخت کفش وجود دارد. اما چرم از اهمیت بالایی برخوردار است. پاسخ به این سوال این است که کفش های چرمی به راحتی شکل می گیرند و دوخته شوند. بدون اینکه خاصیت ضدآب خود را از دست بدهد.
 

 
همچنین، جنس چرم محکم است و از پاهای شما در برابر آسیب محافظت می کند. پاهای شما در کفش های چرمی عرق نمی کنند، به همین دلایل کفش های چرمی بهترین متریال برای کفش هستند و از سال گذشته تا به امروز بیشترین طرفداران را داشته اند.

ویژگی‌های کفش چرم چیست؟

1.قابلیت تنفس

قابلیت تنفس در اینجا به این معنی است که محصولات چرمی اجازه می دهند جریان هوا از آنها عبور کند. این یک ویژگی عالی برای کفش های چرمی است زیرا با ایجاد جریان هوا از بو گرفتن کفش جلوگیری می کند.

2.دوام و استحکام

دوام یکی از مهم ترین ویژگی های محصولات چرمی به خصوص کفش های چرمی است. از کفش های چرمی می توانید مدت زمان بیشتری نسبت به سایر کفش ها استفاده کنید. این موضوع نشان دهنده ارزش این کفش هاست. درست است که کفش های دیگر در نگاه اول ارزان ترند، اما زود خراب می شوند و حالت خود را از دست می دهند و در دراز مدت مجبور خواهید بود برای خودتان چند کفش بخرید. هنگام خرید کفش چرمی، برای مدت طولانی نگران تعویض کفش نباشید؛ اگر از این نظر حساب کنید، کفش های چرمی ارزان تر از کفش های دیگر خواهند بود.

3.مقاومت در برابر آب

چرم طبیعی در فرآیند پرداخت برای استفاده در محصولات چرمی در برابر آب و سایر مایعات مقاوم می شود. بخصوص در زمستان یا در مسیرهایی که آب گرفتگی یا چاله قرار دارد، کفش خیس می شود و آب وارد کفش می شود و حس بدی به فرد می دهد. این اتفاق در مورد کفش های چرمی اصلا نمی افتد.

4.محافظت اضافی

کفش های چرمی اگرچه مقاومت ضروری کفش های کار کارخانه ای را ندارند، اما مقاومت بالایی دارند و از پاهای شما در برابر آسیب هایی مانند اجسام خارجی و مایعات داغ محافظت می کنند. به خصوص اگر در محیطی کار می کنید که این نوع خطرات برای شما زیاد است، توصیه می کنیم از کفش های چرم طبیعی استفاده کنید.

5.سایز مناسب

اگر از کفش های چرم اصل استفاده می کنید، نگران سایز کفش نباشید، چرم به گونه‌ای است که هم اندازه سایز پای شما می‌شود. اما سایر کفش های ساخته شده از مواد دیگر مانند پلاستیک اصلا اینطور نیستند در گذر زمان سایزشان متناسب با سایز پای شما نمی‌شود. این در دراز مدت به سلامتی شما آسیب می رساند.

6.وزن کلی کفش

البته آنچه از کفش های چرمی راحت انتظار دارید محصولی است که می توانید برای فعالیت های مختلف مانند پیاده روی روزانه، انجام کارهای روزمره و یا گردش استفاده کنید. بنابراین مشخص است که کفش علاوه بر راحتی و نرمی باید وزن سبکی داشته باشد تا پاها را خسته نکند و بتوانید آن را چندین ساعت در روز بپوشید. از عواملی که در وزن کفش تاثیر گذار هستند میتوان به مواردی مانند زیره، جنس رویه و سایر اجزای تشکیل‌دهنده کفش اشاره کرد.
 

 

روش های تشخیص کفش چرم اصل

یکی از نکاتی که در خرید کفش چرم باید به آن توجه کنیم اصالت آن است. راه های مختلفی برای اطمینان از اصالت چرم کفش وجود دارد. در ادامه چند روش برای تشخیص طبیعی بودن چرم کفش به شما ارائه می کنیم.

  • انعطاف پذیری: یکی از راه های اطمینان از استفاه بهترین چرم برای کفش، انعطاف پذیری آن است که اگر کفش را لمس کنید متوجه انعطاف پذیری آن خواهید شد.
  • استفاده کردن از حواس: شما به راحتی می توانید از طبیعی یا مصنوعی بودن چرم کفش با بینایی خود مطمئن شوید. چرم طبیعی معمولا خطوط غیریکنواخت و گاهی چین و چروک دارد و نمی توان خطوط آن را با چشم دنبال کرد. چرم از پوست حیوانات ساخته شده است، بنابراین می توانید از حس بویایی خود برای تشخیص اصل بودن چرم کفش استفاده کنید.
  • کفش های چرم اصل دارای کارت شناسایی هستند و می توانید از فروشنده بخواهید شناسنامه آن را به شما بدهد.
  • قسمت پشت کفش با چرم مصنوعی از روکش نخی و توری شکل است، اما این قسمت در چرم طبیعی از پوشش پرزی تشکیل شده است.
  • چرم اصل مقاوم در برابر حرارت و غیر قابل اشتعال است؛ و اگر زیاد مقابل حرارت نگه دارید بویی شبیه به بوی سوختن مو حس می کنید.
  • و…
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری