چرم وکیومی چیست؟

دسته بندی ها :
چرم وکیومی چیست؟

 
تکنولوژی وکیوم چرم روش جدیدی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل مزایای فراوانی که دارد توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. فرایند وکیوم چرم یک فرآیند خاص تولید چرم است که در آن از فشار خلاء برای ایجاد الگوها و طرح‌های خاص بر روی سطح چرم استفاده می‌شود. با توجه به محبوبیت بالای چرم در جوامع مختلف، شرکت های سازنده این محصول را در مدل های مختلف تولید کرده اند. در ادامه این مطلب از فروشگاه چرم سارنگ می خواهیم به بررسی چرم وکیومی بپردازیم.

چرم وکیومی چگونه تولید می شود؟

پس از دباغی و آماده سازی، چرم وکیوم در دستگاه وکیوم قرار می گیرد. این کار رطوبت اضافی داخل منافذ چرم را کاملا از بین می برد. این فرآیند که با موفقیت در صنعت چرم استفاده می شود، نه تنها رطوبت اضافی چرم را از بین می برد، بلکه باعث گاز زدایی و حجیم سازی آن نیز می شود. نتایج نشان می دهد که فناوری وکیوم انقلابی در تمیز کردن پوست و چرم است. بنابراین اگر تأثیر عواملی مانند فشار، دمای چرم و ترکیبات شیمیایی را بر کیفیت چرم مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که کیفیت چرم تولید شده بسیار افزایش یافته است. از جمله نقاط قوت چرم وکیوم نسبت به سایر انواع چرم می توان به استحکام بیشتر چرم، کوتاه تر شدن فرایند تولید و کاهش پنجاه درصدی ضایعات اشاره کرد.

چرم وکیومی گاوی چیست؟

چرم گاوی وکیوم یک چرم طبیعی است که به دلیل موادی که در فرآیند دباغی به کار می رود، پایداری بیشتری دارد. به همین دلیل برای تولید محصولاتی که نیاز به دوام دارند (مانند کیف اداری، کیف مجلسی زنانه و …) بسیار مناسب به نظر می رسد. حتی برای هنرمندانی که محصولات متفاوت و خاص تولید می کنند، جذاب است و به نظر می رسد کارساز باشد.

چرم وکیومی چیست؟ 1

انواع چرم گاوی کیفی کدامند؟

خوشبختانه چرم گاوی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و می توان گفت تولیدکنندگان چنین محصولات و لوازم جانبی با کیفیتی حق انتخاب بسیار بالایی دارند! در اینجا چند نمونه از آنها آورده شده است:

  • چرم گاوی فلوتر
  • چرم گاوی میلینگ
  • چرم گاوی چاپی ( مثلا طرح کروکودیل و …)
  • چرم گاوی وکیومی (جدید)

چرم گاوی فلوتر درجه یک ایرانی

چرم گاوی میلینگی طرح دار و ساده

آشنایی با چرم گاوی وکیومی

یکی از بارزترین ویژگی های چرم وکیوم که نوع جدیدی است، دوام بیشتر آن است که برای تولید محصولاتی که نیاز به پایداری بالاتری دارند، کاملاً مناسب به نظر می رسد. طراحی رویه این چرم ساده و در رنگ های مختلف تولید شده است. همانطور که گفته شد، این نوع از چرم طبیعی گاوی نسبت به سایر چرم های کیف پایدارتر است و از کیفیت بالایی هم برخوردار است. این موضوع باعث شده است که قیمت آنها کمی بالاتر از سایر کیف های چرمی مرغوب باشد.

کاربردهای چرم وکیومی گاوی

این نوع چرم طبیعی عمدتاً برای تولید کیف های چرمی مردانه و زنانه استفاده می شود. به ویژه کیف هایی که نیاز به مقاومت بالایی دارند نظیر کیف دیپلمات، کیف اداری، کیف مجلسی و … . همچنین برای تهیه و ساخت انواع کفش های چرمی مردانه و زنانه قابل استفاده است و استحکام و دوام خوبی دارد.

5/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری