منظور از چرم پی یو (PU) چیست؟

دسته بندی ها :
منظور از چرم پی یو (PU) چیست؟

چرم PU یا چرم پلی اورتان روز به روز محبوب تر می شود. امروزه بسیاری از افراد به دنبال گزینه های مختلف و راه حل های مشابه برای تولید چرم هستند. چینی ها در گذشته تحقیقات زیادی روی چرم PU انجام داده اند و به نظر می رسد جایگزین خوبی برای چرم طبیعی باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد چرم پی یو (PU) با فروشگاه چرم سارنگ تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چرم PU چیست؟

چرم PU نوعی چرم مصنوعی است که در آن (PolyUrethane) روی لایه زیرین کشیده شده است. به همین دلیل است که به نام PU نامگذاری شده است. چرم مصنوعی PU برای اولین بار برای استفاده در صنعت کفش چرم مصنوعی اختراع و به بازار عرضه شد. اما پس از مدتی برای استفاده در صنایع مبلمان و خودرو تغییراتی در آن داده شد.
 

 

مزایای چرم مصنوعی پی یو چیست؟

  • کیفیت مطلوب
  • سبک بودن
  • توانایی کشش بالا
  • مقاومت در برابر پاره شدن
  • هزینه ساخت پایین تر نسبت به چرم واقعی.
  • نظافت آسان
  • این چرم کاملاً وگان است.
  • انعطاف‌پذیری و دوام بالا.
  • و…

اهمیت استفاده از چرم پلی اورتان

اگر به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه هستید یا رنگ های متنوعی می خواهید، چرم PU گزینه ای عالی برای شماست. اما از چرم پی یو نباید برای کالاهایی مانند کاپشن یا رویه کفش استفاده کرد، زیرا قابلیت تنفس ندارد. به همین دلیل یک متریال بسیار مناسب و کاربردی برای سطوح مبلمان و زیره کفش است. اهمیت استفاده از این چرم امروزه عمدتاً بر اساس اصول اخلاقی حاکم بر استفاده از چرم طبیعی است. کشتن یک حیوان یا پرورش آن برای تولید چرم یک موضوعی ناراحت کننده است.

نحوه شناسایی چرم مصنوعی PU از چرم طبیعی

  1. یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص این دو نوع پوست، بررسی سطح چرم است.
  2. چرم طبیعی دارای منافذ پوستی یا منافذ تنفسی است که چرم PU فاقد آن است.
  3. بو کردن چرم نیز از روش های عمومی تشخیص می باشد. چرم PU معمولا بوی پلاستیک و مواد شیمیایی می دهد.
  4. آزمایش آب نیز یکی از راه های آسان برای تشخیص چرم PU از چرم طبیعی است. با این روش توصیه می شود چند قطره آب روی پوست بریزید، حال در صورتیکه آب جذب چرم شد، چرم طبیعی و در غیر این صورت چرم مصنوعی می باشد.
  5. و… .

 

 

کاربرد پی یو

سهم پی یو در صنعت کفش و بسته بندی و الکترونیک 15 درصد از کل سهم جهانی آن در دیگر تولیدات می باشد. کفش های PU به عنوان یک کفش باکیفیت و بادوام، تاثیر زیادی در انجام فعالیت های روزانه شما از جمله ورزش، پیاده روی و فعالیت های کاری دارد. زیرا اگر کفش مناسب نباشد، کارکردن برای شما دردناک می شود و ممکن است نتوانید کار کنید. اگر کفش مناسب نباشد، فشار وارده به پاها به صورت تاول ظاهر می شود. یکی از دلایلی که کفش های پی یو به عنوان کفش های باکیفیت معروف هستند این است که در تولید خود از کفی های منحصر به فرد و ماندگار استفاده می کنند. هر کفش خوبی ویژگی هایی دارد که آن را از بقیه متمایز می کند. داشتن زیره مناسب و با کیفیت، جنس رویه کفش، راحتی و سبکی کفش از موارد بااهمیتی است که باید در زمان انتخاب یک کفش مناسب حتما در نظر داشت.

جمع بندی

چرم PU یا چرم پلی اورتان (Polyurethane) یکی از پرکاربردترین انواع چرم مصنوعی است که از پلیمر ترموپلاستیک تولید می شود. چرم پی یو، چرمی صددرصد مصنوعی بوده که وگان به حساب می آید. همان طور که گفته شد در فرایند تولید چرم PU، پلی اورتان بر روی یک لایه زیرین کشیده می شود. پلی اورتان یک پلیمر بسیار انعطاف پذیر و بادوام است که به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله معماری، مهندسی، مبلمان و تولید کفش استفاده می شود.
 

سوالات متداول چرم پی یو (PU)

چرم پی یو چیست؟

همان طور که گفته شد چرم PU نوعی چرم مصنوعی است که در آن (PolyUrethane) روی لایه زیرین کشیده شده است. به همین دلیل است که به نام PU نامگذاری شده است.

چرم PU چه کاربردی دارد؟

سهم پی یو در صنعت کفش و بسته بندی و الکترونیک 15 درصد از کل سهم جهانی آن در دیگر تولیدات می باشد.

مزایای چرم مصنوعی پی یو را نام ببرید؟

کیفیت مطلوب، سبک بودن، توانایی کشش بالا، مقاومت در برابر پاره شدن، هزینه ساخت پایین تر نسبت به چرم واقعی.، نظافت آسان، انعطاف‌پذیری و دوام بالا.

5/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری