راهنمای خرید دستکش چرم مردانه و زنانه

دسته بندی ها :
راهنمای خرید دستکش چرم مردانه و زنانه

دستکش همیشه یکی از اکسسوری های مورد علاقه هوای سرد بوده و خبر از شروع زمستان و بارش برف می دهد. البته اگر کمد لباس زمستانی شما شامل دستکش چرمی باشد، انتخاب شما کامل شده است و اکنون با استایلی شیک و زیبا به استقبال شروع این فصل زیبا خواهید رفت. دستکش های چرمی همیشه شیک و کاربردی بوده اند. عوامل مهمی در تعیین کیفیت دستکش چرمی دخیل هستند که بر قیمت، دوام، قابلیت استفاده و استایل شخصی تاثیر می گذارد.

انواع دستکش و کاربرد آنها

1.دستکش رسمی: این دستکش ها همراه با لباس رسمی و مجلسی استفاده میشوند; که معمولا به رنگ مشکی و قهوه ای تیره و از چرم اصل مرغوب ساخته شده اند.

2.دستکش راحتی: دستکش های چرم، بافتنی، پشمی و جیر که عموماً به صورت غیر رسمی استفاده می شوند در این دسته قرار می گیرند.

3.دستکش کاربردی: دستکش‌های که برای ایمنی و راحتی در هنگام کار و ورزش کردن، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 


 

دلیل استقبال از دستکش چرم چیست؟

باید بگوییم که دلایل زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، دستکش های ساخته شده از چرم طبیعی یا مصنوعی مانند سایر دستکش های ساخته شده از پلاستیک و سایر مواد صنعتی باعث ایجاد حساسیت نمی شوند. افراد مبتلا به آلرژی و حساسیت می توانند به راحتی از دستکش های چرمی مردانه و زنانه استفاده کنند. از طرفی دستکش های چرمی محافظت خوبی در برابر سرما دارند و از خشک شدن پوست در زمستان جلوگیری می کنند. دستکش های چرمی نیز بسیار بادوام هستند و از آنجایی که دستکش های چرمی همیشه مد هستند، می توانید برای مدت طولانی از آن ها استفاده کنید. با توجه به موارد ذکر شده، دستکش چرمی یک انتخاب ایده آل است. علاوه بر این، دستکش های چرمی می توانند اکسسوری جالبی برای تکمیل استایل شما باشند و با کفش و کیف چرم ست شوند.

نوع چرم دستکش زنانه و مردانه

پس از تصمیم گیری در مورد الگوی دستکش، نوبت به چرم مورد استفاده برای دوخت آن می رسد. همانطور که قبلا ذکر شد، چرم با کیفیت سطح صاف و انعطاف پذیری دارد. روش های دباغی و فرآوری چرم تاثیر بسزایی در دوام و زیبایی محصولات چرمی دارد. اگر دباغی چرم به خوبی انجام شود و صنعتگر مهارت بالایی در انجام این کار داشته باشد، محصول نهایی نرم و لطیف تر و بادوام تر خواهد بود. دوخت و برش دستکش چرمی نیز باید به گونه ای انجام شود که بتوانید انگشتان خود را به راحتی حرکت دهید. بعد از برش چرم نوبت به دوخت چرم می رسد. دستکش های چرمی اغلب به دو صورت دوخته می شوند.

دوخت دستکش با دست و یا با دستگاه های صنعتی انجام می شود. همه دستکش های ماشینی از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند. آستر دستکش را به دقت بررسی کنید. اگر می‌خواهید دستکش‌هایتان در روزهای سرد بهترین دوستتان باشند، باید آستر های گرم و نرمی داشته باشند. پارچه های پشمی برای دوخت لایه داخلی دستکش چرمی بسیار مناسب هستند. معمولاً روی دستکش های چرمی سه خط زاویه دار دیده می شود. با وجود این خط‌ها ظاهر دستکش‌های چرم از حالت یکنواختی خارج می‌شود. هنگام خرید دقت کنید که این خطوط به درستی و منظم دوخته شده باشند.
 

 

انواع دستکش چرمی کدامند؟

تنوع دستکش های چرمی بسیار زیاد است و در مقابل هر کدام کاربرد خاصی دارند و در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. از رایج ترین مدل ها و انواع دستکش های چرمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.دستکش چرم خزدار

اگر شما هم جزو آن دسته از خانم های خاص هستید که به دنبال دستکش های شیک و زیبا برای راهنمای خرید دستکش چرمی خود هستید، ما دستکش های چرمی خزدار را به شما پیشنهاد می کنیم. این مدل برای آقایان هم در بازار موجود است.

2.دستکش چرمی دکمه‌دار

اگر مچ های ظریفی دارید، دستکش های چرمی دکمه دار برای شما مناسب هستند. این مدل دستکش از نظر سایز قابل تنظیم بوده و با توجه به سایز مچ دست قابل تنظیم می باشد.

3.دستکش چرم گل‌دوزی

این مدل دستکش چرمی دارای طرح گلدوزی می باشد و مناسب دختر خانم ها و خانم هایی است که به دنبال راهنمای خرید دستکش های چرمی لوکس و متفاوت می گردند.

4.دستکش چرم نیم انگشتی

مدل‌های نیم انگشتی از دیگر مدل‌های رایج دستکش چرم  میباشد. برش و مدل دستکش فقط بخشی از انگشت را می پوشاند. خانم ها و آقایان می توانند دستکش های چرمی را از مدل های خاص این مدل خریداری کنند.
 

 

از برندی خرید کنید که در تولید چرم مهارت و دقت داشته باشد

باید بدانید که همه چرم ها لزوما گران و با کیفیت نیستند. جنس چرم نمی تواند تنها دلیل دوام و کیفیت دستکش باشد. زیرا فرآیند فرآوری و تهیه چرم و دوخت نقش مهمی در این امر دارد. اگر دستکش های چرمی بسیار گران هستند، به این معنی است که چرم از کیفیت خوبی ساخته شده است. اما هر گرانی به معنای کیفیت و دوام بیشتر نیست. اما برندی که از آن دستکش چرمی انتخاب می کنید نیز بسیار مهم است. برخی از برندها به دلیل تولید چرم خوب و بادوام شناخته می شوند و جای تعجب نیست که دستکش های این برندها کیفیت خوبی دارند و ارزش پولی که برای آنها می پردازید را دارند. بنابراین خوب است برای خرید یک جفت دستکش چرمی مرغوب از برندهای معروف سرمایه گذاری کنید تا بتوانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید و دستان خود را گرم و نرم نگه دارید.

نکات مهم در هنگام خرید دستکش چرم

  • دستکش‌های باکیفیت ارزش خرید دارند، پس مطمئن شوید که بهترین دستکش‌ها را با قیمت مناسب تهیه می‌کنید تا برای تمام عمر شما دوام بیاورند.
  • در خرید دستکش، کاربرد، حفاظت و استایل شخصی را در نظر بگیرید.
  • در خرید دستکش رسمی به آستر، دوخت مچ و و دوخت های ظریف روی انگشتان دستکش توجه کنید.
  • دستکش های پشمی راحت تر از دستکش های چرمی هستند.
  • و…
5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری