استفاده و کاربرد چرم در دکوراسیون داخلی

دسته بندی ها :
استفاده و کاربرد چرم در دکوراسیون داخلی

 
اخیرا چرم طبیعی به یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین ترندهای دکوراسیون در سراسر جهان تبدیل شده است. طراحان دکوراسیون نیز سعی در استفاده از چرم به روش های متفاوت و کاملاً بدیع در طراحی داخلی خود دارند. چرم طبیعی در قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی از میزهای قهوه خانه گرفته تا کف پوش و مبلمان و حتی کاغذ دیواری استفاده می شود تا جلوه ای منحصر به فرد ایجاد کند. اگر قصد تغییر در فضای داخلی خانه یا محل کار خود را دارید و می خواهید در مورد ترندهای چرم در طراحی داخلی بیشتر بدانید، این مقاله برای شما مناسب است. با فروشگاه چرم سارنگ تا انتهای این مطلب همراهی باشید.

چرم و کاربرد های آن در دکوراسیون داخلی

چرم همیشه یک ماده منحصر به فرد در دنیای مد بوده است. از چرم مانند سایر روکش ها و پارچه ها برای پوشش کف، روکش مبل ها و لوازم مختلف در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. چرم ظاهر و بافت منحصر به فردی دارد که با گذشت زمان خاص تر می شود. در هر مکانی می توان از چرم با بافت خاص خود استفاده کرد. استفاده از چرم در دکوراسیون داخلی ظاهری منحصر به فرد ایجاد خواهد کرد. جنس چرم به دلایل زیر گرانتر و ارزشمندتر است:

  • مقاومت زیاد
  • برای ایجاد یک ظاهر منحصر به فرد در مکان
  • ظاهر خاص و درخشان خود را در همه شرایط حفظ میکند.

برای پوشش کف از مبل های چرمی، صندلی های چرمی، لوازم چرمی، فرش های چرمی استفاده می شود که جلوه ای خاص و زیبا به خانه می بخشد. این ظاهر هرگز قدیمی نمی شود و همیشه جذابیت جادویی دارد.
 

مزایای استفاده از چرم در دکوراسیون

استفاده از چرم در دکوراسیون داخلی مزایای زیادی دارد که اکثر افراد از آن بی اطلاع هستند. تمیزی و ضد لک بودن چرم یکی از مزیت های اصلی و مهم این ماده است. تمیز کردن آسان چرم حتی مهمتر از مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر لکه و مقاومت در برابر بو است. شاید استفاده از چرم در دکوراسیون داخلی هزینه های گزافی به همراه داشته باشد. اما به دلیل زیبایی و ارزشی که برای خانه به ارمغان می آورد، دکوراسیونی منحصر به فرد ایجاد می کند که ارزش هزینه زیاد را دارد. البته اگر فکر می کنید استفاده از چرم طبیعی هزینه های شما را افزایش می دهد، می توانید از چرم مصنوعی استفاده کنید. چرم مصنوعی ارزان تر از چرم واقعی است، اما به اندازه چرم طبیعی زیبا و مجلل به نظر می رسد و تنها تفاوت با چرم طبیعی، نحوه ساخت چرم مصنوعی با مواد شیمیایی است.

بنابراین وقتی چرم مصنوعی را لمس می‌کنید، حسی شبیه به چرم واقعی ندارد. اما به دلیل زیبایی بیرونی آن مانند چرم طبیعی به راحتی می توان از آن برای دکوراسیون داخلی استفاده کرد و هزینه های دکوراسیون را کاهش داد.

1.انتخاب مبلمان چرم در دکوراسیون داخلی

انتخاب مبلمان چرمی یکی از بهترین راه ها برای استفاده از چرم در فضای داخلی است. استفاده از چرم در ترکیب با رنگ های تیره و روشن مناسب می تواند خانه را گران و زیبا جلوه دهد و از طرفی سهولت تمیز نگه داشتن آن نیز می تواند به دوام و زیبایی آن کمک کند. مبلمان چرمی با فضاهای کلاسیک به خوبی ست می شود، اما حتی اگر فضا کلاسیک نباشد، مهم نیست زیرا چرم به راحتی می تواند در بسیاری از دکورها نقش آفرینی کند.

 


 

2.استفاده از اکسسوری های چرم در دکوراسیون داخلی

گاهی ممکن است استفاده از مبلمان چرمی مورد پسند اعضای خانواده نباشد، در چنین شرایطی راهکارهای مختلفی وجود دارد. به راحتی می توان با استفاده از اکسسوری های مختلف، لوازم چرمی را به دکوراسیون منزل خود اضافه کرد و زیبایی آن را دو چندان کرد.

3.بافت چرم در دکوراسیون داخلی به عنوان دیوار پوش

چرم را می توان نوعی بافت برای دکوراسیون داخلی منزلمان به عنوان پوشش دیوار در نظر گرفت که به زیبایی فضا کمک زیادی می کند. چرم علاوه بر استفاده در مبلمان و لوازم مختلف می تواند به عنوان دیوارپوش زیبا نیز استفاده شود. استفاده از چرم برای زیبایی می تواند ظاهری طبیعی و جذاب ایجاد کند. استفاده از پوشش های چرمی بر روی دیوار اتاق هایی مانند اتاق خواب یا نشیمن فضایی مجلل و لوکس ایجاد می کند. در اتاق خواب چرمی می توانید دیوارها را با رنگ های موجود به خصوص تخت خواب هماهنگ کنید. و با پوشاندن دیوار با چرم جلوه ای خاص و منحصر به فرد به اتاق ببخشید.

4.استفاده از چرم به عنوان کف پوش

برای زیباتر شدن خانه خود می توانید از چرم برای کف پوش های مناسب و ظریف استفاده کنید. استفاده از کفپوش های رنگی متفاوت زیبایی خانه را دو چندان می کند. کفپوش های قهوه ای، سفید، مشکی می توانند تاثیر زیادی در دکوراسیون خانه داشته باشند.

5.صندلی چرم راحتی

صندلی چرمی یکی دیگر از ایده های دکور چرمی منزل است که می تواند در عین تکمیل چیدمان، رنگ و بافت را به دکوراسیون شما اضافه کند.
 

 

6.صندلی های میز ناهار خوری

صندلی های ناهارخوری ایده خوبی برای افزودن بافت های متنوع به فضای غذاخوری شما هستند. می توانید از رنگ های چرم زیادی روی صندلی ناهارخوری خود استفاده کنید تا به قسمت های تزئینی خود ظاهری جسور و شیک ببخشید. به طور کلی چرم مشکی ظاهری بسیار جسور و دراماتیک دارد و ساییدگی ها را بهتر پنهان می کند.

7.تخت خواب چرمی

تخت چرمی یکی دیگر از گزینه های موجود برای تزیین منزل با چرم است، می توانید کل فریم تخت یا فقط سر تخت را با چرم سفارش دهید. در هر صورت چرم جلوه خوبی به اتاق خواب شما خواهد داد.

8.کوسن‌های چرمی

اگر به دنبال راهی آسان و مقرون به صرفه برای اضافه کردن چرم به دکوراسیون خود هستید، کوسن های چرمی را به شما پیشنهاد می کنیم. کوسن های مبل را در شکل ها و رنگ های مختلف می توانید با چرم ترکیب کنید و از آنجایی که کوسن ها تکه های بسیار کوچکی هستند، به راحتی می توان آنها را با سبک های مختلف طراحی ترکیب کرد.

5/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری