ساسپندر چرم چیست؟

دسته بندی ها :
ساسپندر چرم چیست؟

این روزها ساس بند یا ساسپندر به یکی از اصلی ترین و مهم‌ترین پوشش ها در صنعت مد و فشن تبدیل شده است. Sas Band یا Suspenders یک واژه آمریکایی است که معادل فارسی آن دوبنده شلوار است. این اکسسوری در واقع چندین نوار پارچه یا چرم است که روی شانه ها قرار می گیرد و شلوار را بالا و سر جای خود نگه می دارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به دنبال استایلی منحصر به فرد و جذاب هستید، اهمیت استفاده از ساسپندر های چرمی را دست کم نگیرید. یک ساسپندر چرمی که متناسب با استایل شما باشد، جزئیاتی را که برای شیک ماندن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد.

ساسپندر چیست؟

دو بنده شلوار که در اصطلاح آمریکایی به آنها ساسپندر می گویند؛ نوارهایی از پارچه یا چرم  هستند که برای نگه داشتن و محکم کردن شلوار روی شانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در بیشتر موارد، این تسمه ها حالت کشی دارند و به شکل X یا Y در قسمت کمر قرار می گیرند. دو بند با گیره انتهایی خود که معمولا روی چرم است به کمر شلوار وصل می شود. در برخی موارد، این اتصال را می توان با یک دکمه تعبیه شده در شلوار انجام داد.

چگونه از ساس بند چرم استفاده کنیم؟

ساس بندها به انواع دکمه ای و گیره ای تقسیم بندی می شوند. ساس انتخابی شما باید متناسب با قد شما باشد. ساس بندهای بلند نمی توانند به خوبی شلوار شما را نگه دارند. همچنین ساس بند های کوتاه دور کمر شلوار را چروکیده نمایان میکنند. پس از بستن بندها، آنها را متناسب با سینه خود تنظیم کنید، تا شلوار شما به درستی بایستد. استفاده همزمان از کمربند و ساسپندر یک اشتباه است، بنابراین از هر دو به طور همزمان استفاده نکنید.

انتخاب ساسبند بر مبنای شکل X ،Y یا H

روش متصل بندهای ساسبند به پشت شلوار عموما به 3 دسته تقسیم میشود. اولین و رایج ترین آنها شکل Y است. این الگو رایج ترین الگوی ساسبند است و اغلب در محل کار و جلسات رسمی استفاده می شود. پیکربندی ساسبند Y شکل در اکثر مدل های شلوار قابل تنظیم است، به خصوص آنهایی که دکمه های آویز دارند که در قسمت داخلی کمر دوخته شده اند. یکی دیگر از انواع ساسبند ها، ساسبندهای X شکل هستند، این نوع ساسبندها دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند. ساسبندها از پشت عبور می کنند و یک شکل X ایجاد می کنند. این مدل به دلیل شکل اضافی در پشت کمی غیررسمی به نظر می رسد و صادقانه بگویم، چندان دلچسب نیست.

آخرین نمونه، susband H شکل است که چندان رایج نیست؛ این ساسبند بر روی لباس آتش نشانان دیده می شود. این شکل حالت خاصی را به عنوان محافظ بدن آتش نشانان ایجاد می کند. دقیقت شبیه ساسبندهای پشت X، با بیشتر تنظیمات دکمه روی شلوارهایی که با دکمه‌های ساسبند ارائه می‌شوند، همسو نیست. بنابراین اگر واقعاً به ظاهرتان اهمیت می دهید، بهتر است این مدل را انتخاب نکنید.

انتخاب جنس ساسپندر (چرمی)

جنس ساسپندر از پارچه و چرم است. ساسپندر های پارچه ای در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. برای لباس های ساده بهتر است از ساسپندرها و طرح های رنگی و برای لباس های رنگی و طرح دار از پارچه های ساده و تک رنگ استفاده کنید. بنابراین در هنگام خرید ساسپندر پارچه ای حتما به این نکته توجه کنید که طرح و مدل ساسپندر پارچه ای با استایل شما تناقض نداشته باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم از ساسپندر های چرمی استفاده کنید. ساسپندر های چرمی به راحتی با هر سبک لباسی هماهنگ می شوند و کیفیت و ماندگاری بالاتری دارند. تنها نکته در انتخاب  ساسپندهای چرمی این است که اگر از این اکسسوری برای استایل رسمی و نیمه رسمی خود استفاده می کنید، بهتر است رنگ کفش هایتان را هماهنگ کنید تا هماهنگی و جلوه بیشتری به استایل شما ببخشد.

چند نکته در مورد خرید ساسپندر چرم

  • بهترین ماده برای انتخاب و خرید ساسپندر چرم است.
  • در هر شرایطی و در هر سبکی می توانید از ساسپندرهای چرمی استفاده کنید.
  • ساسپندر چرم را با کفش‌هایتان هماهنگ یا ست کنید.
  • حداقل 2 ساسپندر چرم با مدل‌های گوناگون در کمد لباسی خود داشته باشید.
  • و…

کلام آخر

ساس بند هنوز در غرب توسط افراد طبقه متوسط ​​رو به بالا استفاده می شود، دنیل کریگ در جیمز باند و لئوناردو دی کاپریو در گتسبی بزرگ از جمله معروف ترین شخصیت های فیلم هستند که از ساس باند استفاده می کنند. بنابراین استفاده از ساسبند نه تنها مد روز می باشد؛ بلکه باعث میشود تیپ و ظاهر شما شیک جلوه کند. فقط نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که نباید همزمان از ساس بند و کمربند استفاده کنید. تنها نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که از کمربند و ساسبند به طور همزمان استفاده نکنید. اگر هنوز از ساس بند در پوشش خود استفاده نکرده اید، توصیه می کنیم یک بار از این ابزار برای ایجاد یک استایل منحصر به فرد استفاده کنید. ممنون از اینکه با فروشگاه چرم سارنگ همراه بودید.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری