تکسون مکس چیست؟

دسته بندی ها :
تکسون مکس چیست؟

تعریف تکسون و تکسون مکس

تکسون و تکسون مکس برای دادن استحکام و حالت مقاومت به چرم در صنعت کیف و کفش استفاده میشوند و البته چون بین آستری و چرم قرار میگیرد، رنگ آن برای کیف اهمیتی ندارد. تکسون مکس چون از چرم فشرده ساخته شده، بهترین واکنش با چسب آهن را دارد ولی تکسون چون از کاغذ ساخته میشود، شکننده است و به مرور روی چرم تاثیر نامطلوبی میگذارد. تکسون مکس از خرده چرم و ضایعات چرمی ساخته میشود.

تکسون، مقوایی خشک و شکننده است که از خورده کاغذ در چسب چوب ساخته میشود. یکی دیگر از تفاوتهای تکسون و تکسون مکس، میزان انعطاف پذیری و ایستایی است که تکسون مکس هر دو ویژگی را با هم دارد ولی تکسون چون از کاغذ ساخته شده، منعطف نیست.

کاربرد ورق تکسون چیست؟

همان طور که گفته شد تکسون محصولی بسیار پرکاربرد میباشد که متریال هایی مثل پودر چرم و و کاغذ سلولزی تکسون در ساختن آن نقش دارند و در صنایع گوناگونی از این محصول استفاده میشود.  این ورق قطعا بهترین انتخاب برای انجام فرایند آب بندی تا دمای 80 درجه سانتی گراد است. این محصول پرکاربرد تراکم، چگالی بالا و هم چنین قدرت استحکام بالایی را دارا میباشد.

استفاده از این متریال در صنایعی نظیر کیف و کفش و سایر محصولات چرمی با هدف استحکام بخشیدن و مقاوم کردن محصولات تولید شده در این عرصه میباشد. با توجه به این مهم سارنگ هم از این ماده در تولید و ارائه محصولات چرمی که به بازار وارد میکند استفاده میکند. لازم است بدانید که این فرآورده در مواجهه با دمای 80 درجه هم از خود مقاومت نشان میدهد. بعضی ها نگران انتخاب رنگ مناسب ورق های تکسون هستند اما باید بدانید که وقتی این ورق در محصولاتی مانند کیف های دستی، ساک و… قرار میگیرد، در واقع مابین آستر و چرم قرار میگیرد و به نوعی رنگ آن زیاد مهم نیست.

موضوع بااهمتی که اینجا قابل گفتن است این است که این ماده به مروز زمان و در اثر کارکرد تحلیل نمیرود و از بین نمیرود و باعث مرغوبیت محصولات چرمی نیز میشود.

ویژگی های ورق تکسون

ورق های تکسون معمولا در اندازه های نیم میلیمتر تا پنج میلیمتر  تولید و به بازار عرضه میشوند. و ماده ای برای حالت بخشیدن، افزایش استحکام و مقاوم کردن محصولات تولیدی در این عرصه(چرم) میباشد. از مواردی که باید در رابطه با این ورق بدانید این است که در صنایعی تولید مانند واشر برای عایق کاری استفاده میگردد. از ویژگی های بارز این ورق تاب آوردن و مقاومت کردن در دماها و حرارت بسیار بالا میباشد. این فرآورده در مقایسه با سایر محصولات هم ردیف خود بیشترین کارایی را داشته و و گزینه مناسب تر و با کیفیت تری برای استفاده در کف انواع کیف هایی است که به گونه ای تولید شده اند که منعطف پذیری بالایی نداشته باشند.

نحوه استفاده از ورق تکسون

فضای بین آستر و چرم در جایگاهی است که این محصول باید در آنجا قرار گیرد. و بهترین ابزار برای اتصال استفاده از چسب های مخصوص میباشد.  به این صورتکه کناره های محصول ساخته شده را چسب کاری میکنند در این غیر اینصورت بعد از گذشت مدتی از استفاده از کیف چرمی شاهد پف کردن و چروک شدن نواحی مختلف چرم آن میشوید. در صورتیکه فرآورده چرمی تولید شده به گونه ای است که قابلیت تا شدن را دارد؛ قبل از انجام فرایند چسب کاری ابتدا آن را تا نموده و سپس چسب را ریخته و کناره ها را دوخت بزنید. این را به دلیل میگوییم که محصول تولید شده در انتهای کار کج و معوج نباشد.

دیگر کارایی های تکسون

تا اینجا با تکسون و بعضی از ویژگی های این محصول آشنا شدیم و فهمیدیم که در صنایع گوناگونی به خصوص کیف و کفش نقش دارد. با فروشگاه چرم سارنگ همراه باشید تا شما را با مصارف متنوع و گوناگونی که این فرآورده دارد آشنا بکنیم:

 

 

  1. از این فرآورده با ضخامت یک میلیمتر برای ساخت و تولید انواع کیف و ساک های مسافرتی و دستی، جلد کتاب ها، کلاسورها، سالنامه و… استفاده میگردد.
  2. برگه های تکسون با ضخامت 1.1 تا 1.5 میلیمتر برای حالت دادن به انواع کلاه ها و لبه های آن و همچنین کیف و کفش های مخصوص خانم ها استفاده میشود.
  3. برگه های تولید شده از این متریال با ضخامت 1.6تا 2.5 میلیمتر برای حالت دهی به انواع کفش های ورزشی مردانه و زنانه، پوتین، چمدان و… استفاده میگردد.

 

نتیجه گیری

همان طور که قطعا تا بدین جا متوجه شدید که کاربرد های این فرآورده چیست میخواهیم این مطلب رو جمع بندی کنیم. ورق تکسون برای کیف هایی که قصد دارید حالت شل شدگی نداشته باشند و شکل خود را در حالات مختلف حفط کنند استفاده میشود. روش استفاده از ورق تکسون بدین صورت است که معمولا آن را بین چرم و آستری قرار میدهند. بهتر است در زمانیکه بخواهید از این محصول استفاده کنید فقط اطرف آن را آغشته به چسب بکنید. چرا که بعد از مدتی اگر چرم مصنوعی باشد حالت چروک و پف کرده پیدا میکند.

همان طور که در بالا اشاره شد کار شما باید تا شود؛ ابتدا کار را تا کنید و سپس چسب بزنید و دوخت بزنید، تا بعد از دوخت زنی کار کج نشود. بدین طور تعیین شود در چرم طبیعی که چسبندگی بهتری دارد نیز بهتر است همین کار را انجام داده و از چسب زدن نامنظم خودداری بفرمایید.

 

سوالات متداول

تکسون مکس چیست؟

تکسون مکس از خرده چرم و ضایعات چرمی ساخته میشود. تکسون مکس چون از چرم فشرده ساخته شده، بهترین واکنش با چسب آهن را دارد.

ویژگی های ورق تکسون را ذکر کنید؟

ورق های تکسون معمولا در اندازه های نیم میلیمتر تا پنج میلیمتر تولید و به بازار عرضه میشوند. و ماده ای برای حالت بخشیدن، افزایش استحکام و مقاوم کردن محصولات تولیدی در این عرصه(چرم) میباشد. از مواردی که باید در رابطه با این ورق بدانید این است که در صنایعی تولید مانند واشر برای عایق کاری استفاده میگردد. از ویژگی های بارز این ورق تاب آوردن و مقاومت کردن در دماها و حرارت بسیار بالا میباشد.

 

5/5 - (3 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری