10 راه تشخیص چرم طبیعی اصل از مصنوعی

دسته بندی ها :
10 راه تشخیص چرم طبیعی اصل از مصنوعی

 
همیشه در مورد اصل بودن چرم سوالاتی وجود دارد. مشکلات در شناسایی و خرید چرم مخصوصاً برای مبتدیان یا کسانی که تجربه زیادی ندارند می تواند سخت باشد. فروشندگان شرکت های چرم اغلب با سوالات مشابهی روبه رو میشوند، مانند “تفاوت بین چرم طبیعی و مصنوعی چیست؟”، “چگونه تفاوت بین چرم طبیعی و مصنوعی را تشخیص دهید؟”، “آیا چرم شما واقعی است یا مصنوعی؟”. و … در این مقاله نحوه تشخیص چرم اصل و تشخیص آن از چرم مصنوعی بحث شده است.

چرم یکی از قدیمی ترین و مهم ترین مواد اولیه برای تولید کیف، کفش و مانتو است. چرم به دلیل نرمی، دوام و کیفیتی که دارد سالهاست مورد استفاده مردم قرار گرفته است. در واقع اگر می خواهید سال ها محصولی با همان زیبایی و کیفیت اصلی داشته باشید، بهترین گزینه برای شما انتخاب محصولات چرمی است.

اهمیت تشخیص تفاوت چرم اصل با مصنوعی

البته که تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی کار آسانی نیست. اکثر مردم هنگام خرید کیف یا کفش برچسب محصول را می خوانند تا مطمئن شوند زیرا به دنبال کیفیت هستند. اینکه چرم طبیعی بادوام، زیبا و اصیل است موضوعی کاملاً جا افتاده است و مدتهاست که برای همه روشن شده است که چرم طبیعی ارزش و جایگاه بسیار بالاتری نسبت به چرم مصنوعی دارد. اگرچه چرم مصنوعی (صنعتی) تغییرات زیادی نسبت به گذشته به خود دیده است، اما هنوز تفاوت زیادی با چرم طبیعی دارد. بازار سیاه چرم در حال افزایش است و تشخیص چرم تقلبی برای خریداران بسیار دشوار شده است. پس میتوانید با تشخیص این دو نوع چرم از ضررهای مالی برای خود جلوگیری بکنید. ابتدا بیایید باد چرم طبیعی و چرم مصنوعی بیشتر آشنا شویم بعد به تشخیص آنها از هم بپردازیم، لطفا فروشگاه چرم سارنگ را تا انتهای این مطلب همراهی بفرمایید.

چرم طبیعی چیست؟

چرم طبیعی از پوست حیوانات مختلف ساخته می شود، چرم های طبیعی به دلیل بافتی که دارند کیفیت بالایی نیز دارند. چرم طبیعی همان طور که از نامش پیداست طی فرایند دباغی از پوست خام حیواناتی مانند گاو، بز، گوسفند، مار و غیره تولید می شود. از آنجایی که پوست حیوانات آسیب دیده و فاسد شدنی است، برای تولید چرم محکم، انعطاف پذیر و بادوام به دباغی فرستاده می شوند. فرآیند دباغی با استفاده از مواد گیاهی به شکل فیزیکی و شیمیایی انجام می شود، بنابراین ویژگی های اصلی چرم تغییر نمی کند و از نقطه نظر سطح، که در برابر نفوذ میکروارگانیسم ها (مواد مضر) مقاومت می کند، انرژی کار می کند. انجام می شود.
 

 

چرم مصنوعی چیست؟

درست است که کیفیت چرم مصنوعی کمی کمتر از چرم طبیعی است، اما قیمت چرم مصنوعی بسیار ارزان تر است. قیمت محصولات ساخته شده از چرم مصنوعی بسیار مناسب تر است. پوست های مصنوعی مستقیما از مواد پلیمری (پلاستیکی) به نام PVC و PU (پلی اورتان) ساخته می شوند. دو نوع روش تولید چرم مصنوعی وجود دارد: مرطوب و خشک که هر کدام شرایط تولید خاص خود را دارند. با این حال، به دلیل هزینه زیاد و مسائل اخلاقی چرم طبیعی، چرم صنعتی یا غیرطبیعی (نام دیگر چرم مصنوعی) در ساخت مبلمان، پوشاک، کیف و کفش به طور گسترده ای استفاده می شود.

نحوه تشخیص چرم طبیعی اصل از چرم مصنوعی چگونه است؟

راه های زیادی برای تشخیص چرم طبیعی و اصل وجود دارد که در این مقاله در مورد آنها صحبت می کنیم.

1.بوی چرم

چرم اصل بوی خاص خود را دارد و می توان از این بو برای شناسایی محصولات اصلی استفاده کرد. اما از آنجایی که هر گردی گردو نیست، هنوز هم می توان عطرهای مصنوعی برای خوشبو کردن چرم مصنوعی ساخت.

2.حرارت دادن (مقاومت چرم طبیعی)

تست حرارتی یکی از بهترین راه ها برای تشخیص چرم واقعی از چرم مصنوعی است. برای این کار حرارت یک جرقه یا کبریت را به چرم نزدیک کنید، اگر چرم سریع جمع شد و می سوزد و بوی پلاستیک می دهد، چرم مصنوعی است. چرم اصل پس از گرم شدن و سرد شدن به حالت اولیه برمی گردد. این تست بسیار خوب عمل می کند، اما ما انجام آن را در فروشگاه روی یک محصول خاص توصیه نمی کنیم.

3.قیمت چرم

قیمت چرم طبیعی بالاتر از چرم مصنوعی است. اما افراد سودجو می توانند چرم مصنوعی را به قیمت چرم طبیعی بفروشند. هنگام خرید کالای گران قیمت باید مراقب باشید و محصول را به دقت بررسی کنید تا ایرادات احتمالی و منشاء محصول را بیابید.

4.خیس کردن چرم

تماس زیاد و مداوم با آب می تواند به چرم طبیعی آسیب برساند و باعث ایجاد لکه شود. با این حال، یک راه خوب برای جدا کردن چرم اصل و مصنوعی اضافه کردن چند قطره آب است. چرم توانایی جذب آب را به طور طبیعی دارد. بنابراین می توانید چند قطره آب روی پوست خود بریزید و چند دقیقه صبر کنید. اگر رطوبت روی چرم باقی مانده باشد، محصولی از چرم مصنوعی است.

5.خواندن مشخصات محصول (برند چرم طبیعی)

اولین کاری که باید انجام دهید این است که قبل از خرید به توضیحات و ویژگی های محصول نگاه کنید. اکثر برندهای معروف داخلی و خارجی محصول را با توضیحات آن ثبت کرده اند: نوع چرم (گاو، گوسفند، بز) و بسیاری موارد دیگر. محصولات ساخته شده از چرم طبیعی دارای برچسب مشخصی هستند که اطلاعاتی در مورد نوع چرم، اندازه، کشور سازنده و غیره ارائه می دهد. تولیدکنندگانی مانند چرم سارنگ می‌خواهند به مشتریان نشان دهند که محصولاتشان از چرم طبیعی ساخته شده‌اند، بنابراین روی هر کدام یک برچسب مخصوص می‌زنند. با این حال، تکیه بر برچسب به تنهایی خرید مانتو یا کیف چرم اصل را تضمین نمی کند.

6.لمس چرم

یکی از مهمترین نشانه های تشخیص چرم مرغوب، حس لامسه آن است. برخلاف چرم مصنوعی، چرم طبیعی مانند چرم واقعی حس گرمی را به دست منتقل می کند. چرم مصنوعی سردتر و سخت تر است. چرم طبیعی که کمتر فرآوری شده است نسبت به نمونه های فرآوری شده نرم تر و کیفیت بالاتری دارد.

7.خم کردن

یک راه آسان برای تشخیص واقعی یا تقلبی چرم! بررسی میران منعطف بودن آن است. سعی کنید پوست را خم کنید، اگر طبیعی است باید به حالت اولیه برگردد و بدون چین و چروک برود. اگر مصنوعی باشد، پوست با شدت بیشتری خم می‌شود و خطوط و چین و چروک‌هایی بر جای می‌گذارد. چرم اصل بسیار انعطاف پذیر است، بنابراین تحت فشار تغییر شکل می دهد.

8.مقدار وزن

چرم طبیعی سنگین تر و چرم مصنوعی سبک تر است. چرم ساخته شده از پوست بز سبک تر از چرم گاوی است، اما چرم آن انعطاف پذیرتر از این دو است. حتی در بین چرم های طبیعی، وزن «چرم تمام دانه» بیشتر از چرم اصلاح شده است، زیرا چرم اصلاح شده با سطح صافی پوشانده می شود و در نتیجه از ضخامت چرم کاسته و وزن آن کاهش می یابد.

9.ضخامت ناهمگن

هنگام لمس قسمت های مختلف چرم طبیعی، یکنواخت نیست. برخی از قطعات نازک و برخی دیگر ضخیم هستند. زیرا قسمت های مختلف پوست حیوانات ضخامت متفاوتی دارند. چرم مصنوعی به دلیل اینکه به صورت ماشینی ساخته می شود کاملا یکنواخت است.

10.خرید از فروشگاه‌های معتبر

با وجود تمام روش هایی که در بالا ذکر شد، مهم ترین و بهترین راه برای اطمینان از کیفیت و اصالت کالاهای چرمی، خرید محصول مورد نظر از فروشگاه های معتبر است. در این صورت حتی در صورت بروز مشکل بعدی، خیالتان از بابت خدمات پس از فروش راحت است، محصول شما توسط متخصصین مجرب تعمیر و ترمیم می شود. مجموعه چرم سارنگ همواره در تلاش است تا با محصولات باکیفیت و خدمات پس از فروش مناسب، خریدی خوش را برای شما رقم بزند.
 

 

کلام آخر

برای کسانی که با این زمینه آشنایی ندارند، گاهی اوقات تشخیص چرم اصل و تمایز آن از چرم مصنوعی دشوار است. اگرچه قیمت چرم واقعی بسیار گرانتر از چرم مصنوعی است، اما برخی از فروشندگان می توانند از این مشکل استفاده کرده و چرم مصنوعی را به قیمت چرم واقعی بفروشند. راه هایی برای تشخیص چرم طبیعی و اصل وجود دارد که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم.

 

سوالات متداول تشخیص چرم طبیعی اصل از مصنوعی

اهمیت تشخیص چرم طبیعی اصل از مصنوعی چیست؟

گرچه قیمت چرم واقعی بسیار گرانتر از چرم مصنوعی است، اما برخی از فروشندگان می توانند از این مشکل استفاده کرده و چرم مصنوعی را به قیمت چرم واقعی بفروشند.

مهم ترین راه تشخیص چرم اصل طبیعی از چرم تقلبی و فیک چیست؟

با وجود تمام روش هایی که در بالا ذکر شد، مهم ترین و بهترین راه برای اطمینان از کیفیت و اصالت کالاهای چرمی، خرید محصول مورد نظر از فروشگاه های معتبر است. در این صورت حتی در صورت بروز مشکل بعدی، خیالتان از بابت خدمات پس از فروش راحت است، محصول شما توسط متخصصین مجرب تعمیر و ترمیم می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری