مراقبت از محصولات چرمی

دسته بندی ها :
مراقبت از محصولات چرمی

نحوه مراقبت از چرم

همه ما عاشق کیف‌های دستی و دوشی چرم هستیم، آن‌ها هم به اندازه کافی لطیف هستند و هم می‌توانند هر استایلی را به یک ظاهر خاص تبدیل کنند. اما در کنار این‌ها، مهمترین نکته‌ای که ما را به خرید یک کیف چرم خاص، ترغیب می‌کند، دوام بالای آن است.

وقتی مبلغ زیادی را برای خرید یک کیف کوچک دستی چرم می‌پردازیم، با خودمان می‌گوییم “این کیف تا مدت‌ها برای من کار خواهد کرد”. حالا وقت آن است که یاد بگیریم واقعا چطور می‌توان طوری از کیف‌های چرم نگهداری کرد که تا سالیان سال دوام بیاورند. اگر اهل استفاده از محصولات چرمی باشید، حتما می دانید این محصولات قیمت بالایی دارند. پس برای اینکه بتوانید طول عمر آنها را افزایش دهید و بخواهید همیشه ظاهر زیبای خود را مثل روز اول حفظ کنند، باید به شکل روزمره و به روش صحیح از آن هانگهداری کنید. مے پرسید چطور؟

مراقبت از محصولات چرمی

مردان تقریباً عموماً به سمت کالاهای ساخته شده از چرم جذب می شوند. کیف پول، چکمه، کیف، ژاکت، دستکش – وقتی از پوست محکم یک حیوان ساخته می‌شوند، همه جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند. درک دلایل جذابیت چرم سخت نیست. این ماده‌ای است که اجداد ما برای لباس‌ها، کیسه‌ها و انواع کالاهای مفید دیگر استفاده می‌کردند. و چرم به قدری بادوام است که بسیاری از آن اقلام ارثی هنوز هم وجود دارند.

در حالی که چرم مانند ناخن سخت است، باید به یاد داشته باشیم که چرم در واقع پوست است. می‌تواند خشک شود، ترک بخورد، لکه‌دار شود، تار شود، و غیره. بنابراین امروز شما را با گزینه‌های مختلف برای مراقبت از چرم آشنا می‌کنم تا به هر شکلی که باشد، بتوان از به نحو احسن مرقبت کرد.

توجه داشته باشید که بسیاری از موارد زیر بیشتر در مورد موارد استفاده روزمره که به طور منظم در معرض عناصر هستند – کفش، ژاکت، کیف، اعمال می شود. کیف پول، لوازم جانبی و غیره هنوز هم با این نکات قابل مراقبت هستند، آنها معمولاً به مراقبت زیادی نیاز ندارند.

 

دوست دارید چرم شما چه شکلی باشد؟

اولین وظیفه در تصمیم گیری در مورد نحوه رفتار و مراقبت از چرم این است که به سادگی بپرسید می خواهید چه شکلی باشد و نقشی که در زندگی شما ایفا می کند. یک جفت چکمه کار زمخت به اندازه یک جفت کفش مجلسی درجه یک نیازی به توجه ندارد. پوست چرم موتورسیکلت احتمالاً به طور طبیعی بیشتر از کتی که در شهر می‌پوشید دچار آسییب می‌شود.

به ذائقه هم می رسد. برخی از مردان خواهان ظاهری تمیز و صیقلی برای کیف خود هستند، در حالی که برخی دیگر با خراش، لک و ساییدگی طبیعی مشکلی ندارند. بنابراین به این فکر کنید که می‌خواهید چرم شما چه شکلی باشد، و در مرحله بعد، گزینه‌های مختلف برای مراقبت و درمان را بررسی خواهیم کرد.

تفاوت بین راهکارهای مختلف مرقبت از چرم

پولیش

پولیش عمدتاً برای زیبایی شناسی است. به خودی خود، بیشتر مربوط به درخشش واقعی محصول (معمولاً کفش و کیف) است تا محافظت از آن در برابر عوامل. با این حال، بسیاری از پولیش ها دارای یک عنصر مرطوب کننده هستند، بنابراین شما واقعاً باید به توضیحات محصول و نظرات کاربران نگاه کنید تا بدانید چه چیزی را خریداری میکنید و چه کاری انجام می دهید. از آنجایی که تمیز کردن بخشی از یک روال پولیش خوب است، مطمئناً کار بدی نیست. دفعات پولیش صرفاً به ترجیحات شما بستگی دارد که می خواهید کالاهای چرمی شما چگونه به نظر برسند، اما بیشتر اقلام معمولی به آن نیازی ندارند.

نرم کننده / کرم

نرم کننده یا کرم چرم مواد را مرطوب می کند تا خشک نشود و ترک نخورد. این باعث نمی شود کفش های شما “درخشنده” شوند، اما از آنها محافظت می کند. توجه داشته باشید که در بیشتر موارد نرم‌کننده‌ها چرم شما را ضد آب نمی‌کنند (اگرچه برخی شامل یک جزء ضد آب هستند). نرم کننده های چرم شبیه لوسیون هستند و باید به آرامی روی چرم مالیده شوند. پوست نرم کننده را جذب می کند، درست مانند پوست شما که مرطوب کننده را جذب می کند.

مزایای کرم مراقبتی چرم

  • نرم کنندگی بسیار عالی
  • ایجاد براقیت بسیار مطلوب
  • محافظت در برابر عوامل مخرب محیطی
  • مناسب برای سطوح چرمی طبیعی و مصنوعی
  • مانع از پوسته و خشک شدن و ترک خوردن چرم

 

نحوه استفاده :

قبل از استفاده از محصول سطح را تمیز نمایید. قبل از استفاده قوطی را به خوبی تکان دهید و سپس لایه ای یکنواخت و نازک از محصول بر روی چرم اعمال نمایید.

ضد آب

اسپری ها یا واکس های ضد آب، پوششی برای دفع آب، برف و غیره برای کفش شما ایجاد می کنند. این نوع مراقبت ها معمولاً بسته به استفاده شما از محصول، تنها یک بار در سال باید انجام شوند. اسپری ها را فقط باید به صورت خنثی استفاده کرد. آنها راحت هستند، اما ظاهری با کیفیت پایین تر ایجاد می کنند. در طول یک فصل زمستانی یا بارانی باید چندین بار اسپری را دوباره استفاده کنید. موم ها (و گاهی اوقات کرم ها) بسیار بادوام تر هستند و می توان آنها را با دقت و کنترل بیشتری اعمال کرد.

پارچه مرطوب

هنگام مراقبت از چرم، استفاده از یک پارچه مرطوب میتواند به شما کمک بکند. از آنجایی که چرم به طور طبیعی بسیار بادوام است، یک بار در هفته آن را پاک کنید (بدون صابون – مواد شیمیایی آن می تواند چرم را خراب کند) تا از شر خاک و گرد و غبار خلاص شود (بدترین عامل سایش و پارگی زودرس).

 

 

اصول مراقبت از چرم

چرم نیاز به تنفس دارد

درست مانند پوست، چرم برای جلوگیری از کپک زدن و پوسیدگی نیاز به مقداری تهویه دارد. هوا می تواند به طور طبیعی از چرم عبور کند و رطوبت را به طور طبیعی تبخیر کند. با این حال، وقتی چرم شما کاملاً مهر و موم شده باشد، این اتفاق نمی افتد. بنابراین هرگز آن را در یک کیسه مواد غذایی پلاستیکی نگهداری یا حمل نکنید. یا از کیف ذخیره‌سازی/سفری که کالا همراه آن است استفاده کنید، یا از نوعی پارچه قابل تنفس استفاده کنید – روبالشی‌ها برای کفش، کیف و/یا سایر لوازم جانبی عالی هستند.

چرم را دور از نور/گرما مستقیم خورشید نگه دارید

اگر یک اقلام چرمی غرق آب شود، انداختن آن در مقابل بخاری یا استفاده از سشوار برای سرعت بخشیدن به این فرآیند می تواند وسوسه انگیز باشد. هرگز این کار را نکنید. درست مانند پوست و سایر پارچه‌ها، وقتی چرم خیس می‌شود و بلافاصله گرم می‌شود، می‌تواند خیلی سریع جمع شده و خشک شود. در عوض، اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود، حتی اگر چند روز طول بکشد.

ابتدا تست کنید

هنگام استفاده از هر پولیش یا نرم کننده، همیشه ابتدا یک منطقه کوچک را آزمایش کنید. هر موردی احتمالاً رنگ چرم را تغییر می دهد، حتی اگر اندکی باشد. قبل از اعمال یک درمان روی کل کفش، آن را روی قسمت کوچکی تست کنید، بگذارید 24 ساعت خشک شود و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما می تواند از ظاهری متفاوت کفش شما با آنچه می خواهید جلوگیری کند. اگر یک برند/رنگ خاص بار اول خوب بود، بدون آزمایش دوباره از آن استفاده کنید.

به طور مرتب با یک پارچه مرطوب تمیز کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، ساده‌ترین راه برای جلوگیری از پیری زودرس هر محصول چرمی، حتی اگر کار دیگری انجام ندهید، این است که آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. ژاکت ها، کفش ها، کیف های شما – همه آنها به سرعت خاک، گرد و غبار و سایر ذرات ساینده را جمع می کنند که منجر به سایش و پارگی زودرس می شود. چرم خود را با پاک کردن هر هفته یا حتی پس از یک بار استفاده سخت در طوفان زمستانی، با یک پارچه مرطوب یا حتی حوله کاغذی، حفظ کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری