بهترین چرم برای کفش کدام است؟

دسته بندی ها :
بهترین چرم برای کفش کدام است؟

برای خرید و داشتن کفش چرمی مقاوم و با کیفیت باید انواع چرم کفش را بشناسیم. دانستن نوع و جنس چرم شما تاثیر زیادی در خرید شما خواهد داشت. در واقع چرم ها با خصوصیات متفاوتی از حیوانات مختلف تولید میشود. این بدان معنی است که انواع مختلفی از چرم وجود دارد. در نتیجه کفش های چرمی انواع مختلفی دارند. در این مقاله از فروشگاه چرم سارنگ به شما خواهیم گفت که بهترین چرم برای کفش کدام نوع چرم است.

چرم چیست؟

چرم یک ماده جذاب و بسیار زیبا است. هر سوراخ و خراش روی انواع کفش های چرمی داستان زندگی یک حیوان را روایت می کند. انسان از ابتدای خلقت از چرم برای کارهای مختلف استفاده کرده است. اما یکی از رایج ترین آنها تولید انواع کفش چرمی است. در واقع از حیوانات مختلف چرم با کیفیت متفاوتی تولید می کنند. این بدان معنی است که انواع مختلفی از چرم وجود دارد. در نتیجه کفش های چرمی انواع مختلفی دارند.

چرم انواع مختلفی دارد:

  • منشا
  • جنسیت (روش تولید)
  • کشور سازنده
  • شکل ظاهری
  • نوع دباغی

هر کدام از این دسته بندی ها انواع چرم مناسب برای کفش را به روش های مختلفی از هم جدا می کنند.

 


 

بهترین و رایج ترین نوع چرم کفش

چرم گاوی

بهترین چرم، پوست گوساله است. با این حال، محبوبیت چرم اسب، بز و حیوانات عجیب و غریب در حال افزایش است. در ضمن فراموش نکنید که جدا از انتخاب بهترین نوع چرم برای کفش باید فرایندهای مربوط به ساخت آن، انتخاب مواد با کیفیت و… به درستی و طبق اصول انجام شود تا یک چرم کفشی چرم خوبی باشد و حتمن هم باید جنس چرم وکیوم باشد. چرم گوساله یک ماده ایده آل برای اکثر کفش های لوکس است. به ویژه، دانه بسیار ریز است، اما با دوام و انعطاف پذیر است. این به این دلیل است که گوساله ها ساختار فیبری متراکم تری دارند که از پوست گاو معمولی یا حیوانات مسن تر قوی تر است.

چرم جیر برای تولید انواع مختلف کفش چرمی

چند سال پیش هرگز فکر نمی کردم که اینقدر از جیر لذت ببرم. به تدریج به یکی از انواع چرم مورد علاقه برای کفش های تفریحی از جمله کفش های کتانی تبدیل شد. بیشتر چرم هایی که امروزه جیر نامیده می شوند، جیر شکافته می شوند و در صورت ناهمواری الیاف به دو یا سه تکه تقسیم می شوند.  چرم جیر از حیوانات مختلف تهیه می شود و می تواند خواص بسیار متفاوتی داشته باشد. از کاربردهای دیگر چرم جیر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جیر طبیعی اغلب در لباس (مانتو، کت و غیره) استفاده می شود.
  • در برخی از کفش های مردانه و زنانه از چرم طبیعی استفاده می شود.
  • در ساخت کلاه از جیر طبیعی نیز استفاده می شود.

ویژگی کفش های چرمی

چرم روشن نسبت به چرم تیره حساس تر است. لکه‌ها و خراش‌های روی کفش‌های روشن بسیار بیشتر قابل مشاهده است و با مراقبت‌ها و پاک‌کننده‌ها به راحتی پاک می‌شوند. در کل چرم های روشن، نیاز به مراقبت بیشتری دارند و در مواقع خاص و ضروری بهتر از همه موقعیت ها می توان آن ها را پوشید. چرم دارای چندین ویژگی طبیعی و خاص است. قابل تنفس، عایق حرارتی، انعطاف پذیر، مقاوم در برابر پارگی، مقاوم در برابر سایش است و از تبخیر رطوبت جلوگیری می کند. همچنین بادوام است و باعث پایداری و عملکرد بیشتر کفش می شود. از نظر سبک ظاهری بسیار منحصر به فرد به کفش می دهد. برای رسیدن به این هدف، پوست حیوانات با دقت انتخاب می شود و تنها بهترین آنها برای فرآیند دباغی آماده می شود.

از دیگر مزایای بهترین کفش های چرمی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماندگاری بالا
  • ضد آب بودن
  • تناسب بهتر
  • احساس راحتی
  • تمیز شدن راحت
  • سازگار بودن با محیط زیست
  • و…

کدام چرم برای کفش بهتر است ؟

اگر متن بالا را مطالعه کرده باشید با انواع چرم مناسب برای کفش و خواص و کاربرد آن آشنا خواهید شده اید. خوشبختانه با توجه به تنوع کفش های چرمی موجود در بازار ایران، امکان استفاده از هر نوع چرم دباغی وجود دارد. البته به یاد داشته باشید که “هرچه چرم طبیعی تر باشد، کیفیت آن بهتر است!”
 

 
اما اگر می خواهید بهترین چرم را برای کفش خود انتخاب کنید، چرم کامل و نبوک می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. یک چرم کفش خوب، چرمی است که:

  1. زیاد ندرخشد
  2. هنگام پوشیدن بیش از حد چروک نشود
  3. بدون بوی شیمیایی باشد
  4. وقتی آن را بو می کنید، بوی طبیعی پوست حیوانات را حس می کنید.
  5. چرم طبیعی به راحتی نمی سوزد و اگر روی آن کبریت یا فندک بگذارید آتش نمی گیرد.
  6. و…

کلام آخر

پوشیدن کفش چرمی مزایای زیادی به خصوص در محل کار دارد. دیگر لازم نیست نگران کفش های خود باشید زیرا چرم راحتی و محافظت بیشتری را برای شما فراهم می کند. شبرو نوعی چرم گاوی است که در ساختن رویه کفش کاربرد دارد. واژه شبرو بیشتر در صنعت کفش و میان کفاشان رایج میباشد.

 

سوالات متداول بهترین چرم برای کفش

 

چرم شبرو چیست؟

شبرو نوعی چرم گاوی است که در ساختن رویه کفش کاربرد دارد. واژه شبرو بیشتر در صنعت کفش و میان کفاشان رایج میباشد.

چرم کامل را تعریف کنید؟

چرم کامل یکی از بهترین انواع چرم است که برای استفاده در کفش بسیار مناسب است. این نوع چرم از سطح بیرونی پوست به دست می آید. یکی از ویژگی های چرم کامل، سطح و ظاهر براق آن است.

چرم نبوک چیست؟

چرم نوبوک رنگ می شود تا به سطح بافتی مخملی بدهد. برای همین خیلی نرم است. چرم نوبوک از لایه های داخلی پوست گاو ساخته می شود.

3.7/5 - (3 امتیاز)
برچسب ها :

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری